نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 11:10

تعهد ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در گیلان در طی ۴ سال

مدبرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۸۴۵ مسکن در این استان در حال احداث است، گفت: تعهد چهار ساله استان گیلان در احداث نهضت ملی مسکن، ۵۰ هزار و ۶۶۲ واحد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا فلاحتگر، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان صبح امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت مسکن در طرح نهضت ملی در رشت و در جمع خبرنگاران  جلسه شورای مسکن گیلان با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۸۴۵ مسکن در این استان در حال احداث است، اظهار کرد: تعهد چهار ساله استان گیلان در احداث نهضت ملی مسکن، ۵۰ هزار و ۶۶۲ واحد است که از این تعداد اکنون ۹ هزار و ۹۵۹ واحد در این طرح در گیلان در حال احداث بوده و نیز در بخش بازآفرینی سه هزار و ۱۵۱ واحد، در بخش مسکن روستایی ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد و در بخش خودمالکی سه هزار و ۲۷۲ واحد در گیلان در حال ساخت است.

وی با اشاره به اهدای زمین در بخش جوانی جمعیت گفت: در بخش جوانی جمعیت استان گیلان یک‌هزار و ۷۲۶ متقاضی حضور دارند که از این تعداد ۲۳۰ خانوار تاکنون زمین در اختیار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به پیشتازی ساخت مسکن ملی در رشت و بندرانزلی بیان کرد: در شهر رشت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۵۵ درصد و در بندرانزلی نیز یک هزار واحد با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۶۰ درصد در حال ساخت است.

به گفته فلاحتگر، پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال احداث در بخش نهضت ملی مسکن نسبت به تابستان امسال بسیار مطلوب‌تر است و امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637040

مهمترین اخبار ایران و جهان: