نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:15

معضلات جدید تنش‌های آبی در شهرهای هریس و بخشایش

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنش‌های آبی، معضلات جدیدی را در شهرهای هریس و بخشایش ایجاد کرده است.، گفت: حدود 21.5 درصد اعتبارات استانی و ملی استان، در حوزه آب صرف می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری امروز در نشست رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با مدیران این حوزه در استان، اظهار کرد: در حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست مجموعه مدیریتی سازمان های مربوطه از بدنه کارشناسی قوی برخوردار بوده و ظرفیت حوزه را برای پیشبرد اهداف استان بسیار ارتقاء داده اند.

وی افزود: حدود ۲۱.۵ درصد اعتبارات استانی و ملی استان در حوزه آب صرف می شود که نشان دهنده ظرفیت بالای این حوزه است.

ذاکری با بیان اینکه حوزه آب استان با مشکلات اساسی مواجه است، افزود: بحث انتقال آب ارس به تبریز از چندین سال پیش مطرح بوده و اگر به موقع به سرانجام می رسید در مقطع کنونی با مشکلات آبی تبریز، شبستر و دشت مرند مواجه نبودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر با همت دولت سیزدهم بتوانیم فاینانس پروژه انتقال آب ارس را تامین کنیم در عرض پنج سال پروژه به نتیجه می رسد؛ راهکارهای کوتاه مدت و مسکنی پاسخگو نیست.

وی متذکر شد: تنش‌های آبی، معضلات جدیدی را در شهرهای هریس و بخشایش ایجاد کرده است.

این مسوول بر ضرورت توجه ویژه به مجتمع های آبرسانی، توسعه شبکه های فرعی و توسعه پایاب سدها با استفاده از توان مردمی و بخش خصوصی تاکید کرد. 

1402/10/28 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642084

مهمترین اخبار ایران و جهان: