نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 01:39

ثبت‌نام اعتکاف در ۱۲ مسجد «آبدانان» آغاز شده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان گفت: ثبت نام معتکفین در ۱۲ مسجد شهری و روستایی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان، بامداد پنجشنبه ۵ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: ثبت‌نام از معتکفین با همکاری فعالان فرهنگی، اداره تبلیغات اسلامی آغازشده و ۱۲ مسجد شهری و روستایی پذیرای معتکفین خواهند بود.

وی افزود: اعتکاف فرصتی برای شستشو و جلای جسم و جان، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبدانان ادامه داد: ۹ مسجد در این شهرستان میزبان معتکفین آقا و خانم و ۳ مسجد ویژه اعتکاف دانش‌آموزی خواهد بود.

 حسینی خاطرنشان کرد: تا روز چهارشنبه ۴ بهمن، بیش از ۲۸۷ نفر دانش‌آموز دختر و پسر ثبت‌نام کرده‌اند، وی گفت طبق پیش‌بینی به عمل آمده در ساعت‌های آینده آمار ثبت نام به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد داشت.

وی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی پربار در طول مدت اعتکاف در مساجد تاکید کرد و گفت: یقیناً تغذیه فکری و روحی معتکفین از تغدیه جسمی معتکفین مهم‌تر است و تلاش ما و مجموعه برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف شهرستان اجرای برنامه‌های پربار معنوی در بین معتکفین خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبدانان در پایان یادآور شد: آئین اعتکاف قبل از اذان صبح ۵ بهمن‌ماه شروع و بعد از نماز مغرب و عشاء ۷ بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648940

مهمترین اخبار ایران و جهان: