نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 12:01

همکاری پارلمانی محور دیدار نمایندگان سنای ازبکستان و کنگره آمریکا

در دیدار نمایندگان سنای ازبکستان و کنگره آمریکا موضوع تحکیم همکاری‌های متقابل پارلمان‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «روشن‌بیک عالم اف» رئیس کمیته روابط بین الملل، اقتصادی خارجی، سرمایه گذاری خارجی و گردشگری سنای ازبکستان که در رأس یک هیات به «واشنگتن» سفر کرده با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و گفت‌وگو کردند.

سناتورها و نمایندگان مجلس سنا ازبکستان با همکاران آمریکایی خود در کنگره این کشور دیدار و از ایالت «وایومینگ» بازدید کردند و در آنجا با عملکرد مقامات محلی آشنا شدند.

در این مذاکرات طرف ازبکی گزارشاتی را در مورد اصلاحات در دست انجام در ازبکستان مبنی بر تامین حقوق و آزادی های بشر، اولویت قانون، شفافیت مدیریت دولت، توسعه نهادهای جامعه مدنی، حمایت از مالکیت خصوصی و سرمایه گذاران خارجی و همچنین آزادسازی اقتصاد در اختیار طرف آمریکایی قرار داد.

در دیدار با «تی کلی»، «وی. گونزالس» و «کی میلر» اعضای کنگره چگونگی و چشم انداز روابط دوجانبه و همچنین همکاری در چارچوب «کاکس (کنگره) برای ازبکستان» از جمله موضوعات تشدید بیش از پیش روابط بین پارلمانی مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، چشم انداز گسترش همکاری بین کمیته ها و دستگاه های مربوطه پارلمان های ازبکستان و آمریکا نیز مورد بررسی قرار گرفت.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666840

مهمترین اخبار ایران و جهان: