نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 23:23

آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ نهضت ملی مسکن در تربت‌حیدریه

عملیات اجرایی فاز ۳ نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه به استعداد ۱۶۰ هکتار در اراضی سوچاب (ابتدای جاده عباس‌آباد) عصر امروز با پحضور معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، مرتضی رضازاده، رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت‌حیدریه در آئین آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در این خطه ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد استعلام و فرم «ج» ۶ هزار و ۴۹۱ نفر سبز است و از این تعداد نیز ۲ هزار و ۱۲۶ نفر تائید نهایی شدند. 

وی تصریح کرد: فاز نخست نهضت ملی مسکن در اراضی کوی امام خمینی (ره) به استعداد ۱۸ هکتار در قالب ۲۳۶ قطعه ۲۰۰ متری ویلایی آماده‌سازی و به برخی متقاضیان نیز تحویل شده‌است و فاز دوم نیز در سایت مسکن مهر به استعداد ۷۰۰ واحد توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام و برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی که درخواست داشته‌اند ساخته‌ می‌شود. 

رضازاده بیان کرد: فاز ۳ نهضت ملی مسکن در اراضی سوچاب، شمال تربت حیدریه و ابتدای جاده عباس‌آباد به استعداد ۱۶۰ هکتار در قطعات ۲۰۰ متری تحویل متقاضیان می‌شود. 

رئیس مسکن و شهرسازی تربت‌حیدریه با بیان اینکه برآورد اولیه آماده سازی این اراضی حدود ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، افزود: این اراضی از محل تحویل و تحول اراضی ملی دولت و از منابع طبیعی تحویل مسکن و شهرسازی شده‌است. 

رضازاده اظهار کرد: در فاز سوم ۳ هزار و ۶۴ واحد ویلایی پیش‌بینی شده که از تیرماه امسال مراحل طراحی اجرا و به تایید شورای عالی رسیده و اکنون در مرحله کمیسیون ماده ۵ در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه در اراضی کوی امام خمینی (ره) تاکنون ۴۰ نفر پرونده خود را نهایی کردند، افزود: برای کوی امام تقاضا داربم متقاضیان برای صدور پروانه‌ها و تسهیلات تسریع کنند. 

رضازاده گفت: با توجه به تاکید دولت و استاندار خراسان رضوی مبنی بر نهضت اجرای فوندانسیون، امید است با پیگیری که مردم انجام می‌دهند جهشی در نهضت ملی مسکن در این خطه داشته‌باشیم. 

وی افزود: سیاست دولت این بوده که پس از تحویل زمین، مدیریت به دست مردم باشد و با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی بانک‌های عامل که موظف به پرداخت هستند، صدور پروانه‌های ساخت از شهرداری پیگیری شود که این مراحل را نیز تسهیل کردیم تا با کم‌ترین زمان ممکن انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666440

مهمترین اخبار ایران و جهان: