نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 10:40

اصحاب رسانه به شناسایی خاستگاه‌های جرایم و بسترهای فسادزا ورود کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بر ورود جدی اصحاب قلم و رسانه به آسیب‌های اجتماعی و شناسایی خاستگاه‌های جرایم و بسترهای فسادزا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلال آفاقی امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران صدا و سیمای مرکز اردبیل که در محل دادستانی حضور یافته بودند، با اشاره به نقش و جایگاه و رسالت رسانه‌ها، آنان را به مطالبه‌گری مؤثر در جامعه فراخوانده و افزود: از نیاز‌های امروز جامعه ما، نقادی عملکرد دستگاه‌ها توسط رسانه‌ها و مطالبه‌گری از مسوولان برای احقاق حقوق مردم است.

وی افزود: رسانه‌ها مدعی‌العموم دوم جامعه هستند و اصحاب قلم و رسانه باید به آسیب‌های اجتماعی و شناسایی خاستگاه‌های جرایم و بسترهای فسادزا ورود جدی داشته باشند.

دادستان اردبیل با تشریح نقش آگاهی‌های حقوقی شهروندان در پیشگیری از اختلافات و آسیب‌ها و جرایم، از صداوسیما و رسانه‌های مختلف استان خواست که درخصوص قوانین و مقررات با در نظر گرفتن اصل دسته‌بندی مخاطبان و به‌ صورت مستمر، اطلاع‌رسانی لازم را به ویژه در موضوعات مربوطه و اولویت‌دار، داشته باشند.

آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فرهنگ و تأثیر فرهنگ بر افراد و جامعه اشاره کرده، با اظهار اینکه آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است، عمل به تکلیف و انجام وظیفه شایسته متولیان فرهنگی و رسانه‌ها برای ارتقای امنیت فرهنگی و صیانت فرهنگ بومی و عمومی  دارالارشاد را خواستار شد.

وی ادامه داد: برخورد صرف قضایی و پلیسی با آسیب‌ها و جرایم کارساز نیست و متولیان و دستگاه‌های فرهنگی باید در پیشگیری‌های فرهنگی و همچنین مبارزه با علت‌ها، در میدان عمل و به‌صورت پررنگ و تأثیرگذار حاضر باشند.

لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این دیدار، با قدردانی از اقدامات دادستانی به ویژه در حوزه ارتقای امنیت و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش و شرارت و ناامنی، به برخی مشکلات ناشی از عدم آگاهی در جامعه اشاره کرده، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل شهری و حقوق و تکالیف شهروندی تاکید کرد.

اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دادستانی مرکز استان از جمله محورهای دیگر سخنان مدیرکل صدا و سیما در این دیدار بود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632840

مهمترین اخبار ایران و جهان: