نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:46

راهبرد رادیکال‌ها به سنگ خورد و بیش از 1000 اصلاح‌طلب نامزد انتخابات هستند

جبهه اصلاحات درحالی مدعی شد که در انتخابات این دوره نامزد ندارد که سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۱۵۶۰ چهره اصلاح‌طلب در انتخابات «مجلس دوازدهم» خبر داد.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - ایرنا نوشت: ۳۷ روز و ۱۸ ساعت تا انتخابات ۱۱ اسفندماه ماه باقی مانده و همه احزاب و گروه‌های سیاسی به نوعی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

جبهه اصلاحات هم از این قاعده مستثنی نیست؛ جریان اصلاحات در بیستمین نشست مجمع عمومی خود در دوره دوم فعالیت، راهبرد انتخاباتی خود را تصویب کرد.

در بخشی از این راهبرد که شب گذشته منتشر شد آمده بود: شرکت و مشارکت در انتخابات یک حق عمومی و شهروندی است و هدف از آن تلاش برای حضور مؤثر در ساختار نظام به منظور اصلاح امور است. طبعاً انتخاباتی می‌تواند هدف اصلاح طلبان را تأمین کند که در چگونگی اداره کشور نقش و تأثیر جدی داشته و نمایشی و حاشیه‌ای نباشد.

پیش از این نیز «جواد امام» سخنگوی جبهه اصلاحات در صفحه مجازی خود با وام گرفتن از ادبیات عناصر رادیکال و ساختارشکنِ مدعی اصلاح‌طلبی نوشته بود: «با توجه به تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در اول بهمن ۱۴۰۲، طبعاً اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در انتخاباتی تهی از معنا، غیر رقابتی و غیر منصفانه و غیر مؤثر در اداره کشور و سرنوشت شهروندان شرکت کنند. البته این راهبرد به منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست».

«آذر منصوری» رئیس جبهه اصلاح‌طلبان که همزمان دبیرکل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت نیز هست و قبل از این همان حرف‌ها و مواضعی که در راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان منتشر شد تَکرار می‌کرد، در حساب کاربری خود در اینستاگرام در تکمیل پازل انتخاباتی جبهه متبوعش اعلام کرد که خلاصه راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان این است که در این انتخابات در کنار مردم می‌مانیم!

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان فقط به این مطلب کوتاه بسنده و مردم را هم راستا با راهبرد انتخاباتی جبهه متبوعش معرفی کرد!

جبهه اصلاحات در حالی برگزاری انتخابات را نمایشی می‌داند که دبیر ستاد انتخابات کشور امروز اعلام کرد: برای انتخابات مجلس امسال ۱۵۶۰ نفر اصلاح‌طلب برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند، به همین جهت شرایط رقابتی بودن در انتخابات امسال مهیا است.

پیش از این نیز «هادی طحان نظیف»  در نشست خبری اعلام کرده بود که صلاحیت بیش از هزار نفر دیگر در شورای نگهبان تایید شد. زمان زیادی تا پایان رسیدگی شورای نگهبان به اعتراضات باقی مانده‌ است و در صورتی که افراد تایید صلاحیت شده، به تعداد قابل توجهی رسید این موضوع به اطلاع مردم می‌رسد.

اصلاحات به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است از این رو عزم خود را جزم کرده‌ تا راهبرد انتخاباتی‌شان را دنبال کند؛ بازیگران اصلاح‌طلب می‌توانستند همان راهبرد سال ۹۴ در مجلس یازدهم را تکرار کنند، اما به دلیل عملکرد ضعیف فراکسیون امید و دولتِ روحانی حتی نمی‌خواهند از نیروهای سفید خود استفاده کنند! جبهه اصلاح‌طلبان باید به جای زیر سوال بردن انتخابات، عملکرد گذشته‌اش را بررسی و برای آن پاسخ داشته باشد.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647384

مهمترین اخبار ایران و جهان: