نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 13:33

پرداخت 83 میلیارد تومان زکات در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: زکات پرداختی توسط مردم استان در سال جاری به 83 میلیارد تومان رسیده است که از رشد 68 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مجید مومنی صبح امروز در همایش طلایه‌داران عرصه زکات که با حضور جمعی از مبلغین و طلاب در ساوه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بحث جهاد تبیین است که به فرموده ایشان باید اقداماتی که انجام می‌شود اطلاع رسانی شود لذا تبیین در حوزه زکات باید در دستور کار متولیان امر باشد تا این حکم دینی ترویج یابد.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات در استان مرکزی طی مدت مشابه 10 ماهه سالجاری 68 درصد رشد داشته است، افزود: زکات پرداختی توسط مردم استان در سال جاری به 83 میلیارد تومان رسیده است که در مواردی چون کمک به نیازمندان، سبدهای معیشتی، جهیزیه، درمان و ساخت خانه مددجویی، مساجد و حسینیه ها و .... هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: علیرغم تلاش دشمن برای سلب اعتماد مردم نسبت به نظام و دستگاه‌هایی حمایتی چون کمیته امداد، مردم بصیر ما با افزایش مشارکت در بحث زکات نشان دادند اهمیتی به هجمه‌های دشمن نشان نمی‌دهند و برای یاری رساندن به نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

مومنی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان 805 روستا مشمول طرح جمع آوری زکات هستند، گفت: 170 نفر در سطح شهر های استان و 750 نفر در روستاهای استان مسئول جمع آوری زکات هستند که از این تعداد 120 نفر در ساوه به تبلیغ و جمع آوری زکات مشغول‌اند.

وی با قدردانی از کشاورزان ساوجی برای مشارکت در بحث زکات گفت: شهرستان ساوه در موضوع شجره طیبه در استان مرکزی سرآمد است که طبق آخرین آمار ثمره 6 هزار اصله درخت توسط باغداران در زمان برداشت به نیازمندان اهدا می‌شود.

رئیس شورای زکات شهرستان ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه زکات مورد تاکید قرآن و ائمه بوده است گفت: این فریضه مهم یکی از پایه‌های دین اسلام است اما آن طوری که باید در جامعه ما به آن پرداخته نشده است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: اگر به اندازه کافی در بحث زکات تبیین صورت می‌گرفت امروز می‌توانستیم اقدامات خوبی برای نیازمندان انجام دهیم لذا باید در گسترش فرهنگ زکات چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از اقشار مختلف که در بحث زکات فعال هستند، گفت: در شهرستان ساوه خوشبختانه واحدهای صنعتی مشارکت فعالی در زکات مستحبی دارند که باعث ایجاد زیرساختهای مختلف شده است که لازم میدانیم از آنان قدردانی کنیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان ساوه نیز با بیان اینکه زکات جمع آوری شده ساوه در 9ماهه سالجاری در مدت مشابه سال قبل بیش از 60 درصد رشد داشته است گفت: 49 میلیارد ریال میزان زکات جمع آوری شده در سال جاری است.

حسین ذبیحی افزود: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی خانواده‌ها از طریق اعطای وام‌های قرض الحسنه اشتغال است که در این راستا با اعتبار در نظر گرفته شده از سوی استان تلاش می‌کنیم خانواده‌ها را در بحث تامین نیازهای خود و درآمد توانمند کرده تا از چرخه حمایتی خارج کنیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645740

مهمترین اخبار ایران و جهان: