نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 09:34

شهیدان الگویی برای تبعیت از امامین انقلاب هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: شهیدان با چهار شاخصه ایمان سرشار، پیروی از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، تبعیت از امامین انقلاب و عمل خالصانه قیام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، آیین تشییع و تدفین شهید گمنام عرصه دفاع مقدس روز جمعه هشتم دی ماه در عمادشهر مرکز بخش صحرای باغ لارستان با حضور سردار کوشکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و جمعی از مسئولین و مردم برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: خداوند عزتمند شهیدان را زنده و عندربهم یرزقون توصیف کرده است، این مصداق و توصیف برای همه شهیدان است، شهیدان نه فقط اصحاب بدر بلکه همه آنانی هستند که در طول همه زمانها برای دفاع از مظلوم از خودگذشتگی کردند.

سردار کوشکی گفت: امروز در این خطه میزبان شهید گمنام هستیم، شهیدی که ۴۰ سال پیش در چنین ایامی برای دفاع از دین خدا و مرزهای این میهن قیام کرد و از جان شیرین و ارزشمند خودش گذشت.

وی با اشاره به مظلومیت شهدای غزه افزود: شهیدانی که امروز در غزه به دفاع برخاسته اند، اگرچه اهل سنت اند اما مورد حمایت شیعه هستند تا امروز ۲۱ هزار نفر به دست جنایتکارترین ها به شهادت رسیده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های ممتاز شهیدان عنوان داشت: خداوند چهار دلیل را برای عزت شهیدان بیان می کند؛ اینان مملو از ایمان هستند، پیروان حقیقی پیامبر و اهل بیت هستند، برای حفاظت از دین خداوند قیام کردند، عمل خالصانه انجام دادند.

سردار کوشکی چهار شاخصه اصلی شهیدان را چنین برشمرد: اولین شاخصه شهیدان تبعیت از امامین انقلاب  است چه شهیدان دفاع مقدس، چه شهیدان مدافع حرم، چه شهیدان مدافع امنیت. دومین شاخصه شهیدان دفاع از اسلام ناب محمدی است نه اسلام آمریکایی، سومین ویژگی شهیدان دفاع از مرزهای کشور بود، اگر در تاریخ می بینیم که مرزهای این کشور به یغما رفت توسط پادشاهانی بود که هم و غمشان حرمسرایشان بود و در ۲۰۰ سال اخیر شهیدان با ایستادگی شان یک وجب از خاک کشور را هم به دست دشمن ندادند. چهارمین ویژگی شهیدان دفاع از ما مردم بود آنها جان دادند به میدان آمدند و از خود گذشتگی کردند که امروز ما با آسایش مشغول زندگی هستیم.

وی با اشاره به وظایف مردم در قبال شهیدان بیان کرد: اولین درخواست شهیدان از ما، ایمان به خداوند است دوم تبعیت از رسول الله و اهل بیت عصمت و طهارت است، سوم شهیدان از ما تمسک به قرآن را می خواهند اگر از قرآن دست برداریم در جنگ نرم نمیتوانیم پیش برویم، چهارم نماز است شهیدان کسانی بودند که نماز را به طور ویژه گرامی میداشتند. شهیدان از ما بصیرت می خواهند، زمانه را بشناسیم و برمبنای آن عمل کنیم، امامِ جامعه را یاری کنیم.

سردار کوشکی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تصریح کرد: میدانی که امروز پیش روی ماست، میدانی است که دشمن با تمام تجهیزات به نبرد آمده است امروز دشمن برای انتخابات برنامه دارد و انتخابات از این جهت که از یک سو مشخص شدن افراد شایسته و از طرف دیگر تقویت نظام است مهم است، اینجا در کنار این شهید عهد ببندیم که در انتخابات پیش رو با حضوری پرشکوه و انتخابی شایسته نقشه دشمن را خنثی کنیم، دین خدا را یاری کنیم تا خدا ما را یاری کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از همه دست اندرکاران این مراسم به ویژه جوانان چه اهل سنت و چه تشیع سپاسگزارم، از خیرینی که در ساخت یادمان شهدا تلاش کردند بی نهایت قدردانی میکنم، از عزیزان سپاهی فرمانده سپاه لارستان و فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش صحرای باغ لارستان و از دیگر مسئولین شهرستان فرماندار، امام جمعه، نیروهای نظامی و آحاد مردم سپاسگزارم.

سردار کوشکی در پایان یاد و خاطره شهدای امنیت لارستان  شهیدان جنگجو و عرفانی نیا را گرامی داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620184

مهمترین اخبار ایران و جهان: