نیوز سیتی!
09 فروردین 1403 - 15:25

۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم

معاون راه و شهرسازی استان قم گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در قم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید حسن اسحاق امروز، اظهار داشت:‌ در استان قم حدود 14 هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت (سه و چهار فرزندی) در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بیش از 9 هزار متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

وی با اشاره به واگذاری دو هزار قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سال گذشته، افزود: بیش از 2 هزار و 500 متقاضی دیگر که مراحل تکمیل مدارک و پرونده را طی کرده اند، در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت هستند و به سایر متقاضیان حائز شرایط نیز به مرور، این قرارداد اعطا می‌شود.

اسحاق در مورد واگذاری اراضی انفرادی در طرح نهضت ملی مسکن در سایت های ویلایی توضیح داد: در مجموع، برای یک‌هزار و 200 متقاضی تشکیل پرونده انجام شده که پس از انجام مراحل و اقدامات اداری و مالی آن، به زودی شاهد واگذاری اراضی خواهیم بود.

وی گفت: سال گذشته هفت هزار و 400 واحد نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی‌ها، قرارداد واگذاری منعقد شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت تامین سرانه‌ها و کاربری‌های غیر مسکونی در نقاط مختلف استان، از واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی خبر داد و افزود: این اراضی با کاربری‌های آموزشی، تاسیسات شهری، تجاری، فضای سبز، مذهبی، ورزشی و ... برای تامین سرانه‌های شهری به دستگاه‌های اجرایی ذیربط واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط موظفند نسبت به تحویل و اخذ قرارداد واگذاری کاربری‌های عمومی(فرهنگی ورزشی آموزشی و درمانی- بهداشتی) مطابق با فراز اول ماده 100 قانون تنظیمِ بخشی از مقررات مالی دولت، پیگیری لازم را از اداره کل راه و شهرسازی به عمل آورند، در غیر این صورت برای تحقق این امر، اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری به اشخاص حقوقی یا حقیقی واجد شرایط و ذیصلاح مطابق با فراز دوم ماده 100 قانون مزبور عمل خواهد کرد.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه دریافت اسناد تک برگ اراضی دولتی گفت: سال گذشته حدود 17 هزار فقره سند مالکیت کاداستری اراضی دولتی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سایت‌های پرنیان، کهک، قنوات، 560 هکتاری و شهرک شهید سلیمانی اخذ گردید.

اسحاق افزود: در سال جدید اخذ اسناد مالکیت تک برگ فاز دوم پرنیان به مساحت سه هزار هکتار و شهر جعفریه به مساحت 84 هکتار در دستور کار این معاونت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692140

مهمترین اخبار ایران و جهان: