نیوز سیتی!
08 فروردین 1403 - 11:21

افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است

یک افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا با اشاره به انزوای جهانی رژیم صهیونیستی بعد از جنایاتی که علیه مردم فلسطین مرتکب شده تاکید کرد که مقاومت ملت فلسطین تبدیل یه یک واقعیت جهانی شده و اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا هم بوده طی سخنانی درباره جنگی که میان مقاومت و ارتش اشغالگر جاری است گفت: صداهای جهانی که برای حمایت از فلسطین در جهان بلند شده بسیار بیشتر از صداهای حامی اسرائیل است و حماس یک پویایی سیاسی جهانی ایجاد کرده که هیچ طرفی نمی‌تواند از آن عبور کند.

ریتر در برنامه شبانگاهی شبکه المیادین اعلام کرد که از منظر نظامی غیرمنطقی است که اسرائیل یک جنگ همه جانبه علیه لبنان را آغاز کند. حزب‌الله سلاح‌های مختلفی در اختیار دارد که می‌تواند توانایی‌ها و سیستم‌های اسرائیل را مختل کند. این نشان می‌دهد که اسرائیل احتمالاً در هر جنگی که علیه حزب‌الله به راه می‌اندازد شکست خواهد خورد.

این افسر آمریکایی درباره فضای جبهه داخلی اسرائیل در سایه جنگ غزه هم اظهار داشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بسیار خودخواهانه رفتار می کند و پوشش قانونی خود را از دست داده است و در صورت خروج از قدرت تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد که در واشنگتن هم فضا به گونه‌ای است که همه فهمیده‌اند باید از جاه‌طلبی‌های نتانیاهو که اسرائیل را در مسیر تهدید قرار داده است جدا شوند و این امر روابط واشنگتن و تل‌آویو را هم تحت تاثیر قرار داده است. اظهارات مبهم وزارت خارجه آمریکا درباره نقض‌ها و تحرکاتی که اسرائیل انجام می‌دهد بیانگر تغییر مسیری است که اکنون اصلا درباره آن حرف نمی‌زنیم.

اسکات ریتر در ادامه تصریح کرد که وقایع 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) و استواری نظامی و سیاسی حماس و نیز شجاعت مردم فلسطین، اوضاع را به طور کامل در آمریکا و اسرائیل (فلسطین اشغالی) تغییر داده و باب صحبت‌ها درباره امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را باز کرد. درواقع بعد از 7 اکتبر مقاومت ملت فلسطین تبدیل یه یک واقعیت جهانی شد و حماس هم یک پویایی سیاسی جهانی به وجود آورد که هیچ طرفی نمی‌تواند از آن عبور کند.

این افسر آمریکایی تاکید کرد که اگر حماس به مقاومت خود ادامه دهد، اختلافات میان جهان و اسرائیل هم مقطعی نخواهد بود و قطعا ادامه پیدا می‌کند. امروز می‌بینیم که صدای جهانی که برای حمایت از فلسطین بلند شده از صداهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691540

مهمترین اخبار ایران و جهان: