نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 19:02

روایت نادرست از علت شلاق خوردن یک محکوم

براندازان و برخی از اصلاح‌طلبان درباره شلاق خوردن یک محکوم مرتبط با جریان‌های سازمان‌یافته اباحه‌گری دروغ‌هایی منتشر کرده‌اند که بازهم منجر به رسوایی برای حامیان زن زندگی آزادی شد.

فارس پلاس؛ روایت روز - طی روزهای گذشته، روایت یک محکوم در فضای مجازی از سوی افراد و جریان‌های رسانه‌ای خاص در حال انتشار است که روایت آنها درباره علت شلاق خوردن این محکوم کذب است. یک خبرنگار اصلاح طلب خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه خانمی به نام «رویا حشمتی» به علت بی‌حجابی محکوم به شلاق و جریمه نقدی شده است.
 


رسانه‌های ضدانقلاب که تا کنون از روایت‌های ناصحیح اصلاح‌طلبان نهایت استفاده را برده‌اند، این موضوع را به دست گرفته و شلاق خوردن این خانم را به بی‌حجابی ارتباط دادند.
 

 


رسانه قوه قضائیه در واکنش به خبر کذب این رسانه نوشت: « خانم حشمتی در مقطعی با وصل شدن به یک جریان سازمان یافته در خارج از کشور و دریافت مبالغی، در ساعات مشخص در مکان‌های پر رفت و آمد به ترویج اباحه‌گری با وضعیت بسیار زننده در خیابان‌های شهر تهران پرداخته که پس از بازداشت و انجام بازجویی و تحقیقات قضایی موضوع فوق مبنی بر اقدام سازمان یافته در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور اثبات می‌شود.»
 


ضمن اینکه بررسی‌های بیشتر این پرونده رویا حشمتی حاوی نکات جدید و قابل تاملی در این‌ باره است. خبرگزاری میزان تصاویری از چت‌های این خانم منتشر کرده است که حاکی از ارتباط‌گرفتن با یک جریان سازمان‌یافته در خارج از کشور و دریافت مبالغی، در ساعات مشخص در مکان‌های پر رفت‌وآمد شهر تهران است. وی با‌ وضعیت پوشش بسیار زننده به ترویج اباحه‌گری پرداخته که پس از بازداشت و انجام بازجویی و تحقیقات قضایی موضوع فوق مبنی بر اقدام سازمان‌یافته در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور اثبات می‌شود.
 


در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر روایت غلط از علت شلاق خوردن رویا حشمتی، تصاویری توسط کاربران برانداز دست به دست می‌شود که ادعا می‌کنند این عکس متعلق به شلاق خوردن این خانم است. ولی با سرچ در تصاویر گوگل می‌توان فهمید که این عکس مربوط سال ۲۰۰۷ میلادی و بسیار قدیمی است.
 

 


این درحالی است که رویا حشمتی در استوری صفحه شخصی خود تصویر منتشر شده را تکذیب کرده و به صراحت می‌گوید که ضربات شلاق به صورتی نبوده که باعث جراحت و آسیب وی شود.
 

 

برخی از اصلاح‌طلبان و سلبریتی‌ها برای جریحه‌دار کردن احساسات مردم، پس و پیش ماجرا را به مخاطب خود نمی‌گویند و فقط برشی از آنچه که مخاطب به وجد می‌آید را روایت می‌کنند. شلاق خوردن، شدت ضربات شلاق و علت شلاق خوردن، موضوعاتی‌اند که سانسور می‌شوند و بعضا داستان را با تحریفات روایت می‌کنند.
 

 

 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631184

مهمترین اخبار ایران و جهان: