نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 17:31

کاروان پیاده تبریزی‌ها به زنجان رسید/29 سال به عشق امام پیاده‌روی

مسوول کاروان پیاده حرم امام(ره) استان آذربایجان شرقی گفت: کاروان پیاده حرم امام (ره) این استان ۲۹ سال است که مسیر تبریز به تهران را برای زیارت حرم امام طی می‌کنند و در حال حاضر این کاروان مهمان دیار غواصان دریادل در استان زنجان است.

احمد تیزچنگ حق، مسوول کاروان پیاده حرم امام(ره) استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در استان زنجان، با بیان اینکه کاروان پیاده حرم امام (ره) از ۱۰ روز پیش مسیر خود را از تبریز آغاز کرده است و در حال حاضر این کاروان مهمان دیار غواصان دریادل است، اظهار داشت: کاروان پیاده حرم امام (ره) استان آذربایجان شرقی ۲۹ سال است که مسیر تبریز به تهران را برای زیارت حرم امام طی می‌کنند.

مسوول کاروان پیاده حرم امام (ره) استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق روال هر سال این کاروان ۷۵۰ کیلومتر از تبریز تا حرم حضرت امام را طی طریق می‌کند، گفت: در مسیر حرکت از ۵ استان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران و ۵۹ روستا و شهر برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، ورزشی، قرآنی و مذهبی را برای جامعه هدف زیر ۱۸ سال در قالب ساگرد ارتحال حضرت امام و احیای سیره رزمندگان جنگ تحمیلی برگزار می‌کنیم.

وی به هدف این کاروان نیز اشاره کرد و ادامه داد: هدف این کاروان تجدید و تحکیم بیعت با ولایت و امام و شهدا و آرمان‌های انقلاب است.

تیزچنگ با اشاره به اینکه سه سال متوالی خواهران زینبی و مادران فاطمی هم به کاروان اضافه و همراهی می‌کنند، اضافه کرد: خواهران زینبی و مادران فاطمی نشان می‌دهند که با پوشش و حجاب اسلامی می‌شود روزانه ۲۰ کیلومتر طی طریق کرد و اعلان حمایت و وفاوداری به حریم ولایت را به جا آورد.

مسوول کاروان پیاده حرم امام(ره) استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کاروان ما متشکل از ۸۵ نفر است و ۲۴ نفر از این تعداد را خواهران و مادران تشکیل می‌دهند، خاطرنشان‌کرد: بنا است که این کاروان ۲۳ روزه به حرم مطهره امام (ره) برسد و ۱۳ خرداد در حرم امام هستیم.

وی یادآور شد:کاروان پیاده حرم امام(ره) استان آذربایجان شرقی همچنین در روز عاشورا از مسیر همدان، استان کرمانشاه تا مرز خسروی را با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و ... طی و در اربعین سید الشهدا به عنوان نائب‌الزیاره شهدا و خانوداه‌هایشان شرکت می‌کند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230918

مهمترین اخبار ایران و جهان: