نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 09:56

بزرگترین کارهای فرهنگی متعلق به ائمه معصومین (ع) است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تربیت هزاران شاگرد توسط ائمه معصومین (ع)، گفت: بزرگترین کارهای فرهنگی متعلق به ائمه معصومین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما شامگاه دوشنبه در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) که به همت هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه رازی برگزار شد از معنویت و اخلاق به عنوان سرمایه‌های جاودان یاد کرد.

وی با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: کار حضرات معصومین (ع) به ویژه امام باقر و امام صادق (ع) تربیت شاگردان بود و این مصداق کار و فعالیت فرهنگی در عرصه جامعه است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام صادق (ع) برای بسط و گسترش معنویت و اخلاق به هدایت و بصیرت دادن و تفهیم ژرفای دین مبین اسلام پرداختند تا عظمت اسلام برای مردم همه زمان‌ها آشکار شود.

علما با استناد به حدیثی از امام صادق (ع)، بیان کرد: بصیرت و موقعیت شناسی و صبر در امور، قدرت تحلیل را افزایش داده و این برای حضرت حائز اهمیت بوده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون معنویت و اخلاق، خاطر نشان کرد: اسلام در کنار معنویت و اخلاق نسبت به علم و تفکر بسیار اهمیت قائل است و اساس این دین مبین عالم پرور است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به یازده هزار کلمه قصار از حضرت علی (ع)، تصریح کرد: وقتی این حجم از معنویت و علم فقط توسط امام علی (ع) وجود دارد دلالت بر این می‌کند که حضرات معصومین (علیهم‌السلام) نسبت به کار فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و همواره کار فرهنگی در رأس امور قرار دارد.

علما با اشاره به تربیت شدگان مکتب حیات بخش اسلام، تاکید کرد: اسلام امثال حاج قاسم‌ها را تربیت می‌کند، زیرا حاج قاسم اسلام را خوب شناخته بود و با همین قدرت اسلام بود که توانست داعش را در منطقه نابود کند و در کاخ کرملین برای اولین بار نماز اقامه نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215462

مهمترین اخبار ایران و جهان: