نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 14:28

حبس ابد برای تبعه آمریکایی در چین

دادگاه شهر «سوژو» در چین، شهروند آمریکایی ۷۸ ساله به نام «جان شینگ-وان لیونگ» را به اتهام جاسوسی مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌های واشنگتن و پکن در موضوعات مختلف خبرساز است، دادگاهی در چین یک تبعه آمریکایی را به حبس ابد محکوم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌ان‌ان» روز دوشنبه (امروز) خبر دادند که دادگاهی در استان شانگهای چین یک شهروند آمریکایی را در پرونده اتهام جاسوسی مجرم شناخت.

طبق این گزارش‌ها، دادگاه شهر سوژو جان شینگ-وان لیونگ را در اتهام جاسوسی مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد. گفته می‌شود که این شهروند آمریکایی، اقامت دائم هنگ کنگ را دارد.


«جان شینگ-وان لیونگ»

 

به گزارش آسوشیتدپرس، جزئیات بیشتری از اتهام‌های وارد شده به این تبعه آمریکایی ارائه نشد اما او ۱۵ آوریل سال ۲۰۲۱ توسط آژانس ضد اطلاعات چین در شهر سوژو بازداشت شده بود و از آن زمان در بازداشت بسر می‌بُرد.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود به تنش‌های فزاینده واشنگتن و پکن بر سر موضوعاتی از قبیل دخالت‌های آمریکایی‌ها در امور تایوان اشاره کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، «روابط واشنگتن و پکن در بحبوحه اختلافات بر سر تجارت، فناوری، حقوق بشر و رویکرد تهاجمی فزاینده چین در قبال ادعاهای ارضی خود در خصوص تایوان و دریای چین جنوبی، به پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر رسیده است. دید و بازدیدهای دولتی در سطح بالا متوقف شده است و شرکت‌های آمریکایی در حال به تعویق انداختن سرمایه گذاری‌های عمده خود (در چین) هستند».

صدور حکم حبس ابد برای یه شهروند آمریکایی توسط دادگاه شهر سوژو چین در شرایطی انجام شده که جو بایدن درصدد سفر به ژاپن برای نشست سران گروه هفت است؛ نشستی که ۱۹ تا ۲۱ می (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) در هیروشیما برگزار می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213862

مهمترین اخبار ایران و جهان: