نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 09:32

رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در بانه/قلع‌وقمع ۵ واحد خانه باغ در بانه

مدیر جهاد کشاورزی بانه از رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه طبیعی آلوت و قلع‌وقمع ۵ واحد خانه‌باغ در این شهرستان خبر داد.

کریم شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه ضمن اشاره به رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه طبیعی آلوت، اظهار کرد: این کار با حضور بخشداری نمشیر، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شورا و دهیاری روستای آلوت انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه خاطرنشان کرد: برای خرید و رهاسازی این تعداد بچه ماهی، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبار استانی جذب شده است.

شریفی افزود: این ماهی‌ها از نوع ماهیان گرمابی شامل کپور، بیگ‌هد و فیتوفاگ هستند.

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از حداقل یکسال بیش از ۳۵ تا ۴۰ تن ماهی تولید و با همکاری شورا و دهیاری روستا برداشت شود.

قلع‌وقمع ۵ واحد خانه باغ در بانه

مدیر جهاد کشاورزی بانه همچنین گفت: ۵ واحد خانه‌باغ با محوطه‌سازی آن در اجرای دستور قضایی در مسیر روستاهای شوی، سبدلو و درگاه شیخان شهرستان بانه تخریب و قلع‌وقمع شد.

وی تصریح کرد: این اقدام در ادامه روند اجرای مصوبات قرارگاه جهادی حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و ملی شهرستان بانه مبنی بر  قلع‌وقمع خانه‌باغ و ویلاهای بدون مجوز صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بانه از همه شهروندان و مالکان اراضی کشاورزی و باغی درخواست کرد از هر گونه خرید و فروش زمین کشاورزی و تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی بانه خودداری کنند تا متحمل ضرر و زیان و تعقیب کیفری نشوند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1193362

مهمترین اخبار ایران و جهان: