نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 20:37

برگزاری رزمایش «جهادگران» در شاهرود/ بیش از ۲۲۰ گروه جهادی به میدان می‌آیند

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: بیش از ۲۲۰ گروه جهادی در هشت عرصه خدمت‌رسانی، فرهنگی، خدمت مؤمنانه، علمی، کارآفرینی و اشتغال و رسانه در قالب رزمایش «جهادگران» ارائه خدمت می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سرهنگ سیدحسین میرکریمی، جانشین سپاه ناحیه شاهرود بعدازظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود، با اشاره به تشکیل بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری در راستای کمک به محرومان جامعه اظهار کرد: سه قرارگاه محوری در زیرمجموعه بسیج سازندگی فعال است که قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی به نام شهید سلیمانی اولین قرارگاه است و اجرای پروژه‌های اجرایی و عام‌المنفعه با بیش از ۲۲۰ گروه جهادی در ۱۲ کارگروه جهادی از جمله رسانه، اشتغال، علمی و آموزشی، بهداشتی و... را بر عهده دارد.

میرکریمی با اشاره به مرمت و بازسازی و ساخت ۱۳۴ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۱ گفت: دومین قرارگاه محوری، اقتصاد مقاومتی به نام شهید فخری‌زاده است که در تسهیل‌گری، آموزش و رفع موانع تولید کار می‌کند و ۱۲۱ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی خانگی تاکنون تشکیل شده است.

وی به 6 کارگروه تخصصی ویژه در این قرارگاه در عرصه‌های بازار و برنامه و بودجه و کشاورزی و صنعت و معدن و... اشاره کرد و افزود: کمک به مجموعه دولت در راستای اجرای فرامین رهبری در اقتصاد مقاومتی از کارکردهای این قرارگاه بوده که تاکنون بالغ بر 6 میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ را به واحدهای کوچک کمک کرده است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر همکاری با ادارات در جهت حذف موازی‌کاری در ارائه تسهیلات مختلف اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، یک هزار و 150 نفر در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند که هفت میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در ظرف ۴۰ روز پایان سال ۱۴۰۱ واگذار شد.

میرکریمی به ایجاد پنج نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان در راستای نهضت روشنایی اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی در حوزه تولید و رفع موانع تولید کمک کرده و در کارگروه اشتغال شهرستان نیز حضور داریم و برای رفع موانع از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات کارفرمایی در شهرستان، به ارائه تسهیلات به ۱۰ واحد تولیدی بزرگ اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج سازندگی در قالب رزمایش جهادگران بیش از ۲۲۰ گروه جهادی در هشت عرصه خدمت‌رسانی، فرهنگی، خدمت مؤمنانه، علمی، کارآفرینی و اشتغال و رسانه ارائه خدمت می‌دهند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر خدمت‌رسانی به مناطق محروم، تصریح کرد: مشکلات زیاد است و تلاش کردیم اثرگذار باشیم و خادم مردم و قشر آبرومند باشیم.

میرکریمی به قرارگاه پهنه‌ای جهادی شهید همدانی شرق استان سمنان به عنوان سومین قرارگاه محوری بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: این قرارگاه در راستای پشتیبانی گروه‌های جهادی در شهرستان‌های شاهرود و میامی تشکیل شده است.

وی به توزیع بیش از یک هزار تن قیر رایگان در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن و راه و شهرسازی هم قیر رایگان تخصیص داده‌اند که بسیج سازندگی این قیر را در مناطق محروم شهرستان در عرصه‌های تعریف شده تخصیص داده است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۲۰۰ سری جهیزیه در شهرستان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی هم رایگان و هم آورده پنج میلیون تومانی افراد توزیع شده است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/74036/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192718

مهمترین اخبار ایران و جهان: