نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 19:00

حمایت از ۴۸۵۷ دختر اردبیلی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین/ ۱۲۳ سری جهیزیه بین نوعروسان توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از توزیع ۱۲۳ سری جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در آیین توزیع جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل اظهار کرد: هم‌زمان با سالروز کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) با همراهی خیران و منابع کمیته امداد، تعداد ۵ قلم جهیزیه تهیه و در بین ۱۲۳ زوج جوان در آستانه ازدواج توزیع شد.

وی افزود: ارزش ریالی جهیزیه‌های توزیعی، سه میلیارد و ۷۵ میلیون تومان بوده و تا پایان امسال تلاش کمیته امداد بر این است تا نوعروسان پشت نوبت این نهاد، از پنج قلم جهیزیه تهیه‌شده استفاده کنند.

این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم اساسی زندگی شامل یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، لباسشویی و جاروبرقی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل تشریح کرد: در سال گذشته کمیته امداد استان اردبیل زمینه تأمین و توزیع ۱۴۷۷ سری جهیزیه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان را برای نوعروسان تحت حمایت فراهم کرد تا زندگی مشترک این زوجین آغاز شود.

وی اضافه کرد: این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم اساسی زندگی شامل یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، لباسشویی و جاروبرقی بوده که باکیفیت مناسب تهیه‌شده است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: یکی از رویکردهای این نهاد انقلابی را کمک به توسعه و ترویج سنت حسنه ازدواج به ویژه ازدواج آسان است و در سال جاری تلاش داریم تا با همراهی خیران و مراکز نیکوکاری مقدمات زندگی مشترک زوجین را با تأمین این جهیزیه‌ها فراهم کنیم تا این عزیزان، زندگی مشترک همراه با آرامش و کم دغدغه‌ای را آغاز کنند.

۴۸۵۷ دختر اردبیلی، تحت حمایت طرح اکرام ایتام و محسنین هستند

همچنین جلیل قدیمی با تبریک میلاد کریمه اهل‌بیت، حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دختران نیازمند و فاقد حامی همواره موردتوجه کمیته امداد است و ما سعی می‌کنیم در حوزه‌های مختلف به این دختران معصوم و پاک استان اردبیل خدمات‌رسانی را انجام دهیم.

وی افزود: در طول سال و با کمک حامیان به این دختران نیازمند و فاقد حامی پشتیبانی‌های لازم در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود تا در فرآیند تحصیل و گذران زندگی مشکل و دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل تشریح کرد: از ۴۸۵۷ دختر اردبیلی، تحت حمایت طرح اکرام ایتام و محسنین در استان اردبیل هستند که در قالب طرح اکرام ایتام ۹۶۰ دختر و ۳۸۹۷ دختر در قالب طرح محسنین از خدمات کمیته امداد و حمایت حامیان بهره‌مند هستند.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال تلاشی جدی انجام دادیم تا فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت قرار گیرند و بیشترین استقبال از دختران معصومی بوده که با حمایت حامیان پشتیبانی‌های مالی و معنوی از آن‌ها در حال انجام است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228718

مهمترین اخبار ایران و جهان: