نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 13:21

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: لایحه تغییر اقلیم تقدیم دولت شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه تغییر اقلیم با اینکه از لحاظ زمانی دیر شده اما آن را تقدیم دولت کرده‌ایم تا اجرایی شود؛ بدانید که پیکره اجرایی کشور همراه محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آئین تجلیل از محیط‌بانان برتر کشور که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مسأله محیط زیست به گفته رهبر معظم انقلاب مسأله درجه دو نیست؛ این موضوع مسأله حاد جهانی است و از نباید از یاد ببریم که یکی از اصول اساسی جهانی، محیط زیست است.

وی افزود: جزو سه کشور دنیا هستیم که محیط زیست جزو اصول قانون اساسی ما است؛ در دولت انقلابی هم سازمان ما برنامه تحولی خود را ارائه کرده و کتاب خود را در این زمینه به زودی منتشر می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: امروز و براساس دستور رئیس جمهور طرح ها را غربالگری می‌کنیم و هیچ طرح بدون پیوست محیط زیستی انجام نمی شود؛ ما از اصول خود عدول نمی‌کنیم و رسالتی بر عهده داریم و از کیان محیط زیست دفاع می‌کنیم.

سلاجقه افزود: مسائل اقتصادی نوساناتی داشته اما با این حال در بحث محیط زیست مسایل را رعایت می‌کنیم و به روز هستیم.

به گفته معاون رئیس جمهور، تغییر اقلیم مهم است و نوع زندگی انسان همواره به گونه‌ای بوده که به عنوان کاربر و بهره بردار فعل و انفعالات از محیط زیست گاهی برای انسان مشکل پیدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات براساس مسائل سیاسی و اقتصادی اولین ضربه را محیط زیست خورده و قوانین اجرا نشده است؛ اما ناامید نیستیم و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی باید از محیط زیست حفاظت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: لایحه تغییر اقلیم با اینکه از لحاظ زمانی دیر شده اما آن را تقدیم دولت کرده‌ایم تا اجرایی شود؛ بدانید که پیکره اجرایی کشور همراه محیط زیست است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: استفتائات رهبر معظم انقلاب بر مسائل محیط زیستی قابل توجه است و باید ولایتمداری خود را با عمل به این موارد نشان بدهیم؛ در حوزه‌های علمیه هم این موارد مطرح شود.

به گزارش فارس، آئین تجلیل از محیط بانان برتر کشوری با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام برگزار و از خانواده‌های شهدای محیط بانان و محیط بانان برتر کشور قدردانی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275062

مهمترین اخبار ایران و جهان: