نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 15:40

شرکت چهل هزار نفر در آزمون ادواری و جامع فرهنگ و هنر

چهلمین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دو بخش عملی و تئوری از ۱۷ تا ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، چهلمین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دو بخش عملی و تئوری از ۱۷ تا ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر فوق گفت: دومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ با حضور ۳۶۱۶۶  نفر شرکت کننده و چهلمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور ۵۶۳۹ نفر شرکت کننده، در ۳۳ رشته و ۶۰ استاندارد از هفدهم تا بیست و ششم خرداد ماه به صورت آنلاین - حضوری و در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های تئوری و عملی است که به صورت سراسری و همزمان در ۳۲ استان، به منظور فراگیری و ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی، به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: در این دوره از آزمون در مجموع ۴۱۸۰۵ نفر در سامانه آزمون هنر ثبت نام کردند که از این تعداد، متقاضیان مرد ۲۹۲۹۷ نفر و متقاضیان خانم ۱۲۵۱۷ نفر هستند که تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به آزمون خرداد ماه ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر آموزش در پایان تأکید کرد: برای نخستین بار کلیه مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر به نشانی  honarazmoon.ir پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247218

مهمترین اخبار ایران و جهان: