نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 14:49

درس فتح خرمشهر، عقب‌نشینی دشمن با مقاومت است/ لزوم استفاده از فرصت پنجره جمعیتی درکشور

ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به قرار گرفتن در فرصت استثنایی پنجره جمعیتی بر لزوم استفاده از این فرصت تاکید کرده و با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و با بیان اینکه خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال با مقاومت و رشادت رزمندگان و عنایت الهی فتح شد، افزودند: درس فتح خرمشهر این است که مقاومت موجب عقب نشینی دشمن ولی تسلیم موجب پیشرفت آنان می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به قرار گرفتن در فرصت استثنایی پنجره جمعیتی بر لزوم استفاده از این فرصت تاکید کرده و با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و با بیان اینکه خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال با مقاومت و رشادت رزمندگان و عنایت الهی در حالی فتح شد که برای رژیم صدام دفاع از خرمشهر مثل دفاع از بصره و بغداد و شهرهای عراق اهمیت داشت، افزودند: درس فتح خرمشهر این است که مقاومت موجب عقب نشینی دشمن ولی تسلیم موجب پیشرفت آنان می شود.

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قرار گرفتن در فرصت استثنایی پنجره جمعیتی اظهار کرد: ما الان در فرصت استثنایی پنجره جمعیتی قرار داریم که حیاتی‌ترین دوره جمعیتی هر کشور وقتی است که در پنجره جمعیتی قرار می‌گیرد و جمعیت ایران در سال ۱۳۸۵، وارد پنجره جمعیتی شده است و این پنجره تا حدود سال ۱۴۲۵ به صورت تدریجی به روی ما بسته می‌شود و در حقیقت کشور ما در نیمه فرصت طلایی پنجره جمعیتی است و به نظر می‌رسد حداقلی که می‌تواند کشور را از حالت بحران خارج کند، کمتر از چهار فرزند نیست.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه ما در این سال‌ها، ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم کشورمان را بسازیم و در آینده هم، چنین خواهد بود، افزود: مردم ایران ان‌شاءالله در این مسئله دشمنان را گرفتار یاس و نا امیدی خواهند کرد و با بالا بردن نرخ رشد جمعیت آینده انقلاب خود را تضمین خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روز فتح خرمشهر را روز مقاومت، ایثار «آزاد سازی خرمشهر» نماد نصرت الهى و شاه ‏بیت مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران است، افزود: فتح خرمشهر برای همیشه اندیشه تسلط بر ایران، را به زباله‏‌دان تاریخ فرستاد و حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس آموزی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت دهه کرامت و با بیان اینکه کرامت یک عطای اختصاصی خداوند به انسان است و محور سنجش ارزش انسان هم کرامت است، با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و تجلیل از عظمت و منزلت آن حضرت، به روز دختر اشاره کرد و گفت: معیارهای انتخاب همسر حجاب دستور قرآن و امر ایمانی است و حتی مدعیان حجاب اختیاری هم در عمل به حجاب اختیاری پایبند نیستند و آنچه در غرب است حجاب اختیاری نیست بلکه بی حجابی اجباری است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به مساله جوانی جمعیت و با بیان اینکه جمعیت خصوصا نیروی جوان یکی از مؤلفه‌های قدرت و نیروی محرک و موجب رشد علمی و فرهنگی و خلاقیت کشور است و مسئله جمعیّت بزرگترین بحران قرن است و اگر به همین شکل پیش رود جوانان فعلی، دوران پیری سختی خواهند داشت و در آن دوران کسی نخواهد بود از آنها نگهداری کند، گفت: موانع جوانی جمعیت از جمله مشکلات اقتصادی، بیکاری و مسکن باید بر طرف شود و در تسهیلات بانکی از جمله وام ازدواج و وام فرزند آوری در راستای ترغیب جوانان به ازدواج تسهیل شود.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و با بیان اینکه خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال با مقاومت و رشادت رزمندگان و عنایت الهی در حالی فتح شد که برای رژیم صدام دفاع از خرمشهر مثل دفاع از بصره و بغداد و شهرهای عراق اهمیت داشت، افزود: درس فتح خرمشهر این است که مقاومت موجب عقب نشینی دشمن ولی تسلیم موجب پیشرفت آنان می شود.

حسینی‌نسب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر و با نثار درود و سلام به شهدا و رزمندگان و ایثارگران حماسه فتح خرمشهر و با بیان اینکه در خرمشهرهای پیش رو از جمله تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی هم تنها را مقاومتِ فعال است، اضافه کرد: جبهه استکبار فقط تهدید و تحریم را بلد است و این دو حربه با مقاومت خنثی می شود.

امام جمعه سلطانیه به دو دستاورد ریلی دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی و خط راه آهن ایران به عراق و سوریه که کشورهای چین- غرب آسیا - مدیترانه و اروپا را در بر می‌‌گیرد و  ایران حلقه اتصال شرق به غرب شده و موجب توسعه اقتصادی می‌‌شود، احداث خط راه آهن رشت _ آستارا پس از ۱۳ سال که موجب اتصال قاره آسیا و اروپا به همدیگر از مسیر ایران می‌شود را دومین دستاورد دانست و گفت: ایران از این طریق سالانه می‌تواند ۲۰ میلیارد دلار در آمد داشته باشد که یک راه حل در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

وی به مسائل جهانی هم گریزی زد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و با بیان اینکه این انتخابات در حالی برگزار شد که ترکیه سال گذشته شرایط سخت و بحرانی را تجربه کرد و سقوط ارزش پول ملی و چهار برابر شدن نرخ ارزهای خارجی سبد معیشتی مردم ترکیه را تنگتر کرد و مردم ترکیه تورم ۸۵ درصدی را تجربه کردند اما با این حال ۸۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند، گفت: پیروزی هیچکدام از کاندیداهای ریاست جمهوری ترکیه در سیاست منطقه ایران تاثیری ندارد اما پیروزی اردوغان به این دلیل که رقبای او بیشتر تمایل به آمریکا دارند، برای ایران ترجیح دارد.

حسینی‌نسب به تورم و رکود در آمریکا و ورشکستگی بانک‌های آمریکا هم اشاره‌ای کرد و گفت: تورم و رکود حتی ابر قدرت اقتصادی دنیا یعنی آمریکا را با چالش مواجه کرده و بدهی آمریکا به ۴ تریلیون دلار رسیده و قدرت اقتصادی جهان رکوردار بیشترین بدهی در جهان است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز سوم خرداد اظهار کرد: دشمنانی که در آن مقطع به شکست و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل بسته بودند در مقابل فتح خرمشهر که درس شیرین مقاومت و تلخی تسلیم بود شکست خوردند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: فتح خرمشهر این درس را به ما آموخت که با مقاومت می‌توان پیروز میدان  شد و مقاومت برخلاف تسلیم موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود و حماسه خرمشهر تکرار پذیر است و خرمشهرها در پیش‌رو است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به افزایش اجاره خانه عدم توان پرداخت این مبالغ توسط مستاجران افزود: لازم صاحبخانه‌ها هوای این مستاجران را داشته باشند.

امام جمعه آب‌بر به کمبود فضای سبز در محلات آب‌بر اشاره و بر لزوم پاسخگویی با مطالبات مردمی در این مورد تاکید کرد و گفت: در این رابطه همکاری مردمی هم برای حل مشکل لازم است.

وی به نا امیدی دشمن در همه جبهه‌ها اشاره و تاکید کرد: دشمن در بین این ناامیدی به متلاشی کردن نهاد خانواده روی آورده است و این برنامه را از طریق جنگ نرم پیگری می‌کند که همان اندلسی کردن ایران است که باید مراقبت شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222862

مهمترین اخبار ایران و جهان: