نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 10:16

جشن دهه کرامت در ۲۲ منطقه تهران برگزار می‌شود/ محوریت برنامه‌های پایتخت در حرم عبدالعظیم(ع)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ویژه برنامه های متنوع دهه کرامت در مناطق ۲۲ گانه تهران و با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که ایران اسلامی افتخار میزبانی از امام و دختر و خواهر امام را دارد، اظهار کرد: مردم از داشتن این موهبت الهی به خود می بالند.

وی گفت: دهه کرامت فرصتی بی نظیر برای بهره گیری و معرفی جایگاه رفیع امامت و ولایت است که با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و این روز بزرگ به عنوان روز دختر نامیده شده و فرصت مناسبی برای تقدیر و تکریم دختران این سرزمین است.

رئیس ستاد دهه کرامت استان تهران با اشاره به گرامیداشت امامزاده شاهچراغ و امامزادگان و بقاع متبرکه در کنار میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) تصریح کرد: محوریت برنامه های دهه کرامت در تهران، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام خواهد بود.

حجت الاسلام محمودی افزود: برنامه ویژه روز دختر در 22 میدان اصلی شهر تهران، جشن میلاد حضرت معصومه(س) توسط بسیجیان اقشار در سه نقطه شهر تهران میدان فاطمی، میدان فلسطین و سبزه میدان، برگزاری رویداد یک حس خوب در 24 ایستگاه مترو شهر تهران، مراسم ویژه بزرگداشت ولادت در مساجد شاخص مناطق 22 گانه شهر تهران و برپایی جشن و تجلیل از دختران در مدارس دخترانه بخشی از برنامه های دهه کرامت است.

وی ادامه داد: راه اندازی پویش های متنوع در فضای مجازی، مراسم تجلیل از مادران در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، راه اندازی کاروان زیر سایه خورشید، برپایی چایخانه حضرتی در تمامی مناطق تهران، خطبه خوانی خادمیاران در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، جشن تکلیف ۴۰۰۰ نفری دانش آموزان در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، اعزام ۲۴۰ نفر از نوجوانان به مشهد مقدس، برگزاری مسابقات کتابخوانی با اهدای جوایزی نظیر سفر به کربلا و مشهد مقدس و اعزام رایگان زائر اولی ها به مشهد مقدس از دیگر برنامه های این ایام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: جشن ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در نقاط مختلف تهران، برگزاری ویژه برنامه در ۱۵۰ بقعه شاخص و امامزادگان استان و برگزاری مسابقات و اهدای جوایز به دانش آموزان، طراحی مجموعه ۱۳ جلدی کتاب با عنوان دخترانه، تهیه کتاب صوتی و موشن گرافی و اجرای برنامه های هنری همچون تئاتر، گویندگی و گروه سرود، برپایی سلسله نشست های پرسش و پاسخ با عنوان مرواریدی در صدف ویژه جوانان در ایام دهه کرامت پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: نشست های فرشته بهشت ویژه نوجوانان و هیأت نوگلان حسینی، اجتماع خادمان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و خدام امام رضا(ع)، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) برای ۱۵۰۰۰ دانش آموزان دختر به همت حوزه علمیه خواهران، برپایی میز مشاوره با موضوع خانواده و ارتباط با نوجوان در ۲۰ ایستگاه قطار شهری، اجرای اردوی زیارتی یک روزه به قم با عنوان کاروان کریمه اهل بیت به همراه دانش آموزان و  تکریم و احسان خانواده های نیازمند از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

حجت الاسلام محمودی افزود: اجرای مسابقه کتابخوانی فروغی از کوثر در دهه کرامت، برگزای محافل و مجالس معرفتی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) به عنوان دختر نمونه در مدارس توسط مبلغان و دانش آموختگان، برگزاری نمایشگاه های متفاوت در زمینه های مختلف نظیر عفاف و حجاب و کتاب از دیگر برنامه هایی است که با همکاری سایر دستگاه ها برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران یادآور شد: برگزاری اردوهای مختلف زیارتی و سیاحتی، برگزاری مهمانی مادر و دختری، مسابقات آشپزی، برگزاری کارگاه پزشکی، بهداشتی با موضوع بهداشت دختران، برگزاری جشن ویژه روز دختر در مسجد امام خمینی بازار تهران، برگزاری جشن در ۱۳۰۰ مدرسه شهر تهران، فضاسازی محیط های اداری و برگزاری ویژه برنامه در ۱۲۵ مسجد محوری تهران با همکاری مرکز فعالیت های دینی شهرداری از دیگر برنامه های این ایام است.

وی در پایان از برگزاری مراسم دهه کرامت در مناطق 22 گانه تهران با همکاری بسیج و شهرداری خبر داد و از عموم شهروندان دعوت کرد تا در ویژه برنامه های متنوع این ایام حضور داشته باشند.

ویژه برنامه دهه کرامت در مناطق ۲۲ گانه تهران به شرح زیر است:

منطقه 1 ناحیه امیر المومنین(ع) بوستان فدک شهرک شهید محلاتی
منطقه 2 ناحیه جماران –میدان تجریش
منطقه3 ناحیه باهنر-بوستان نهج البلاغه
منطقه 4ناحیه شهید مفتح-میدان شیخ بهایی
منطقه 5 ناحیه کربلا-پارک پلیس
منطقه 6ناحیه قدس –باغ فیض باغ گلاریس
منطقه 7 ناحیه ولیعصر(عج)
منطقه 8 ناحیه شهید مطهری-باغ موزه قصر
منطقه 9 ناحیه شهید بهشتی-ورزشگاه دهیم
منطقه 10 ناحیه حمزه سید الشهدا- میدان آزادی
منطقه 11ناحیه امام خمینی(ره) –پارک شهر
منطقه12 ناحیه کمیل-فلکه دوم نیروی هوایی
منطقه 13 ناحیه شهید محلاتی-بوستان سهند
منطقه 14 ناحیه مالک اشتر-پارک گلزار
منطقه 15 پارک فداییان اسلام
منطقه 16 ناحیه شهید رجایی-فلکه مزار شهدای گمنام خزانه
منطقه 17 ناحیه حبیب بن مظاهر-امامزاده حسن(ع)
منطقه 18 ناحیه مسلم بن عقیل-بوستان نرگس
منطقه 19 ناحیه ابوذر- بوستان 22 بهمن
منطقه 21 ناحیه میثم تمار- فلکه تهرانسر
منطقه22 ناحیه عمار یاسر-دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش فارس؛ ایام «دهه کرامت» همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد که در سال 1402، از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت تا چهارشنبه دهم خرداد ماه می‌باشد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217718

مهمترین اخبار ایران و جهان: