نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 16:36

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در زنجان/ تداوم 4 روز غبارآلودگی، در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: تداوم غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا از عواقب ناشس از صدور این هشدار است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و اظهار کرد: مدت زمان اعلام شده برای این وضعیت جوی، شنبه6 خرداد تا سه‌شنبه 9 خرداد است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تداوم غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا را نوع مخاطره مورد نظر برای اعلام هشدار عنوان و تصریح کرد: کاهش کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس، اثر مخاطره مورد نظر خواهد بود.

وی پرهیز از فعالیت‌های بدنی در فضای باز و استفاده از ماسک مناسب گردو خاک را توصیه کارشناسنان در موارد مشابه اعلام کرد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار رقیق خواهد بود، تصریح کرد: این وضعیت جوی در بعدازظهر بتدریج با افزایش ابر و وزش باد و رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ نیز همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی فردا و روز دوشنبه شرایط جوی نسبتا پایدار خواهد بود، ولی غبارآلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از عصر سه‌شنبه و روز چهارشنبه با گذر امواجی از منطقه بارش‌های پراکنده و رعدوبرق را شاهد خواهیم بود، افزود: دمای هوا طی این مدت نوسانات قابل توجهی نخواهد داشت.

رحمن‌نیا تاکید کرد: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که سجاس با 7 درجه سلسیوس خنک‌ترین و گیلوان با 36 درجه گرمترین ایستگاه‌های استان بوده‌اند. 

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1242218

مهمترین اخبار ایران و جهان: