نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 09:57

دیدار نخست‌وزیر قطر با مقامات ارشد طالبان در قندهار

نخست‌‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ قطر در دیدار با نخست وزیر طالبان درباره تقویت روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی و بهداشتی و آموزش و کار زنان بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ قطر در رأس هیأتی به ولایت قندهار سفر کرده و با «محمد حسن آخوند»، نخست‌وزیر، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه و برخی دیگر از مقام‌های ارشد طالبان دیدار کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در رشته‌توییتی درباره این دیدار نوشت که این سفر روز (جمعه، ۲۲ اردیبهشت) انجام شده و در ترکیب هیأت قطری عبدالله الخیلفی، رییس اطلاعات این کشور نیز حضور دارد.

مجاهد افزود که در دیدار هیأت قطری با ملا محمد حسن آخوند و هیأت همراهش بر روی تقویت روابط دوجانبه، بالابردن سطح اعتماد بین افغانستان و قطر، همکاری‌های عملی در راستای آموزش، بهداشت و اقتصاد گفت‌وگو شده است.

منابع در ولایت قندهار اعلام کردند که آموزش دختران، کار زنان، کمک‌های بهداشتی و تحکیم روابط دوجانبه از محورهای مهم بحث دو طرف بوده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در قندهار نیز گفتند که ملا محمد حسن آخوند از هیأت قطری به‌خاطر کمک‌ها و همکاری گذشته و حال دوحه با طالبان قدردانی کرده و بر ادامه‌ی همکاری‌های دوجانبه تأکید کرده است.

به‌گفته‌ مسئولان محلی طالبان، نخست‌وزیر قطر بر ادامه‌ کمک‌های بهداشتی، اقتصادی، آموزشی و سایر کمک‌های کشورش به افغانستان تأکید کرد.

پیش از نمایندگان برخی از کشورهای اروپایی نیز به ولایت قندهار که خواستگاه و محل سکونت طالبان دانسته می‌شود، سفر و با مقام‌های این گروه بر روی موضوع آموزش و کار زنان بحث و گفت‌وگو کرده بودند.

پایان پیام/ ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208018

مهمترین اخبار ایران و جهان: