نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 13:12

خاطره جالب عکاس سمنانی از دیدار بانوان با امام+ فیلم

عکاس سمنانی از دیدار خود و جمعی از بانوان با حضرت امام خمینی(ره) می‌گوید و آن را یکی از خاطرات زیبای دوران عکاسی خود می‌داند.

خبرگزاری فارس- سمنان: این روزها همه جای ایران یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) زنده است و مردم از روزهای پرحلاوت حضور ایشان و سخنرانی‌های مهیجشان می‌گویند.

محمدباقر قاسم، عکاس سمنانی هم از دیدار به یادماندنی خود با حضرت امام خمینی (ره) روایت می‌کند و می‌گوید: فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ از طریق برخی از دوستانم متوجه شدم که کاروانی از بانوان سمنانی قرار است برای بیعت با حضرت امام خمینی (ره) و دیدار با ایشان عازم قم شوند.

وی گفت: اسم من را هم در لیست افراد اعزامی این کاروان آورده بودند؛ البته خودم نمی‌دانستم و بعد متوجه شدم. با من اوایل هفته تماس گرفتند و گفتند پنج‌شنبه در ساعت و مکانی که مشخص شده بود، حاضر باش که می‌خواهیم به دیدار حضرت امام خمینی (ره) برویم.

این عکاس سمنانی عنوان کرد: ما یک روز زودتر از دیدار با حضرت امام به قم رسیدیم. به محلی که امام خمینی (ره) سکونت داشتند، رفتیم و عکاسی کردیم. امام خمینی (ره) از روی پشت‌بام، ابراز احساسات مردم را پاسخ می‌دادند.

قاسم گفت: چهارشنبه، روز ملاقات بود. همه جمع شدیم. امام خمینی (ره) در کوچه‌ای که عرض آن سه یا چهار متر بیشتر نبود، ساکن بودند. برای اینکه اشراف کامل به حضرت امام و جمعیت داشته باشم، روی دوش یکی از دوستان هم‌استانی‌ خود رفتم. جایی که من بودم، دقیقا رو به روی در منزل حضرت امام بود.

این عکاس سمنانی تعریف می‌کند که بعد از چند لحظه که عکس گرفتم، متوجه شدم فیلم هر دو دوربینم تمام شده است. بلافاصله پایین آمدم تا حلقه فیلم جدید را در دوربین قرار دهم که دوستم گفت آن بالا چه کار می‌کردی؟ مدام داد می‌زدی و می‌گفتی امام دوستت دارم و ابراز احساسات می‌کردی. آن لحظات را متوجه نشده بودم. من دقیقا روبه‌روی امام و چشم در چشم ایشان بودم و جذبه امام من را گرفته بود.

وی ادامه داد: به سرعت حلقه فیلم دوربین‌ها را عوض کردم و این‌بار از زاویه دیگری عکس گرفتن را آغاز کردم و این یکی از خاطرات زیبایی بود که از دیدار با حضرت امام خمینی (ره) دارم و آن را هرگز از یاد نمی‌برم.

این ویدئو را ببینید:

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263118

مهمترین اخبار ایران و جهان: