نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 12:29

گیلان رتبه نخست راه‌اندازی خانه‌های هلال در کشور را کسب کرد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به ساخت ۴۷۰ خانه هلال در دوردست‌ترین روستاها و آبادی‌های استان گیلان از کسب مقام نخست گیلان در راه‌اندازی این خانه‌ها در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین چهری پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به کسب رتبه اول گیلان در خصوص راه‌اندازی خانه‌های هلال، اظهار کرد: ۴۷۰ خانه هلال در دوردست‌ترین روستاها و آبادی‌های استان گیلان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در مراسم حج امسال در بخش پزشکی برنامه‌ریزی داریم، افزود: جهت تأمین واکسن‌های لازم برای زائرین و همچنین خدمات پزشکی در زمان حج آمادگی لازم را داریم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه برای پیاده‌روی عظیم ایام اربعین نیز برنامه‌ای ویژه داریم، گفت: در ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تیم پزشکی و دارویی هلال احمر استان در کنار زائرین گیلانی خواهد بود.

چهری با تأکید بر اینکه در زمینه تامین داروهای خاص برای کمک به مردم خبرهای خوبی در راه است، تصریح کرد: ۲۵ هزار جوان داوطلب در استان گیلان در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

 وی با اشاره به اینکه جوانان گیلانی جمعیت هلال احمر در سال گذشته مقام‌های منتخب کشوری در بخش‌های مسابقات هلال را کسب کردند، بیان کرد: در هفته گذشته ۱۷۰ نفر از منتخبین شهرستان‌ها در رشت حاضر شدند و مسابقات استانی را برگزار کردند که سرانجام ۲۳ نفر، جهت شرکت در مسابقات کشوری برگزیده شدند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به خدمات هلال احمر گیلان در ایام نوروز، گفت: در نوروز امسال جوانان هلال احمر استان گیلان در مبادی ورودی تمامی شهرهای استان حاضر شدند تا علاوه بر ارائه برنامه‌های فرهنگی و توزیع بسته‌های افطاری، آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در مواقع ضروری باشند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206018

مهمترین اخبار ایران و جهان: