نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 21:47

برداشت گل محمدی از مزارع ملایر آغاز شد

همدان- مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر گفت: برداشت گل محمدی از مزارع ملایر آغاز شد.

یوسف کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در راستای رعایت الگوی مصرف و مقابله با بحران کم آبی در حوزه کشاورزی طی سالهای اخیر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تشویق کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب بر بوده، اظهار کرد: در این راستا کشاورزی شهرستان ملایر نیز به سمت محصولات کم آب بر پیش رفته است.

وی با اشاره به گرایش کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر در ملایر افزود: کشت این محصولات علاوه بر رعایت الگوی مصرف باعث رونق اقتصادی بیشتر برای کشاورزان نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر به کشت محصولاتی از جمله زعفران، گل محمدی و انواع گیاهان دارویی در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴۳ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیرکشت گل محمدی است.

کاکاوند تصریح کرد: از این میزان ۱۲۸.۶ هکتار بارور و ۱۴.۶ هکتار غیربارور است.

وی با بیان اینکه ۲۶۵ هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت گل محمدی است گفت: ۵۴ درصد مزارع گل محمدی استان مربوط به شهرستان ملایر است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه سالانه ۴۳۸ تن گل محمدی در استان همدان تولید می‌شود؛ گفت: از این میزان شهرستان ملایر با تولید ۲۷۰ تن گل محمدی در سال، ۶۱ درصد تولید گل محمدی در استان را به خود اختصاص داده است.

کاکاوند از آغاز برداشت گل محمدی در ملایر خبر داد و گفت: در همه بخش‌های تابعه و روستاهای این شهرستان گل‌محمدی کشت می‌شود و روستای خردمند بیشترین میزان تولید را دارد.

وی با اشاره به اینکه گل‌محمدی بیشتر در مناطق کوهستانی و خنک‌تر کشت می‌شود، تصریح کرد: گل‌محمدی از نظر وضعیت خوب خاکی در تمام نقاط این شهرستان کشت می‌شود و بیشترین پراکنش کشت گل‌محمدی استان همدان مربوط به ملایر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234162

مهمترین اخبار ایران و جهان: