نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 10:16

قالیباف: مانعی سر راه تحقیق و تفحص از اوقاف نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده ملایر مبنی بر اینکه رئیس مجلس مانع تفحص از اوقاف است، گفت: بنده مانع این تحقیق و تفحص نیستم و این حق را نیز ندارم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی‌بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 21 خردادماه) قوه مقننه در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به ماده 212 گفت: موضوع طرح تحقیق و تفحص از اوقاف مدتهاست که مطرح شده اما شما اجازه نمی‌دهید که کار پیش برود این در حالی است که مسئولان زیادی (حداقل در شهر ما) به دلیل عملکرد یک یا دو درصد، در معرض اتهام قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اجازه دهید روند بررسی این تحقیق و تفحص که یک سال است آماده شده، پیش برود چرا که نباید به خاطر یک درصد، کل مسئولان زیر سوال بروند و بدبینی ایجاد شود.

* قالیباف: مانعی سر راه تحقیق و تفحص از اوقاف نیست

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ملایر با تاکید بر اینکه باید به این نکته توجه کنید که بنده مانع این تحقیق و تفحص نیستم و این حق را نیز ندارم، گفت: به آقای میرمحمدی که این طرح را امضا کرده و پیگیر آن است نیز گفته‌ایم که شهرستانها و استانهای مختلف با موضوع اوقاف درگیر هستند.

وی افزود: با اوقاف توافقی شده و صورتجلسه هم تنظیم شد و حداقل شخص بنده در این خصوص سه جلسه گذاشتم که آقای میرمحمدی نیز در جریان است، همچنین این موضوع در جلسه سران هم مطرح شد و حتی  موضوعات فقهی را پیگیری کردیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: قرار شد موضوع تحقیق و تفحص هفته قبل مجدداً با اولویت قرار گرفتن موضوعات دیگر، به نوعی دنبال شود که گفتم اجازه دهید بحث ملی در حوزه این موضوعات را توافق کرده و حل و فصل کنیم و بعد به این موضوعات برسیم که دوستان مخالفت کردند و گفتند چنانچه آن موضوعات حل شود یا خیر، موضوع ما باید پیگیری شود که ما نیز موافقت کردیم.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1276918

مهمترین اخبار ایران و جهان: