نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 15:09

بررسی سومین کنفرانس بین‌المللی با موضوع آب در تاجیکستان

اولین اجلاس کمیته سازماندهی کنفرانس بین‌المللی با موضوع «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» به ریاست نخست وزیر این کشور در شهر دوشنبه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین اجلاس کمیته سازماندهی کنفرانس بین‌المللی با موضوع «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» به ریاست «قاهر رسول‌زاده» نخست وزیر این کشور در شهر دوشنبه برگزار شد.

اعضا کمیته سازماندهی و روسای وزارتخانه و ادارات ذیربط تاجیکستان در این نشست شرکت کردند. گزارشاتی را از پیشرفت کارهای آماده‌سازی و تشکیلاتی مربوط به برگزاری این رویداد در سطح بالا بین‌المللی که در چارچوب ابتکارات جهانی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در موضوع آب و اقلیم برگزار خواهد شد، ارائه کردند.

طی این جلسه تاکید شد که سومین کنفرانس بین‌المللی سطح بالا دهه بین‌المللی اقدام «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» در ژوئن امسال و با مشارکت سران و نخست وزیران تعدادی از کشورها، سازمان‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و ادارات برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه در چارچوب کنفرانس بین‌المللی سطح بالا برگزاری گفت‌وگوهای مشترک، همایش‌ها و جلسات جداگانه در زمینه‌های آب و اقلیم برنامه ریزی شده است.

نخست وزیر تاجیکستان در این اجلاس به اعضا کمیته سازماندهی و روسای وزارتخا‌نه‌ها و ادارات کشورش دستور داد تا در سطح عالی آماده شوند و کار را برای سازماندهی و برگزاری مراسم‌های مربوط به این رویداد سطح بالا گسترش دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626662

مهمترین اخبار ایران و جهان: