نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 14:26

بارش برف و باران مهمان روزهای پیش‌روی مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: طی روزهای پیش‌رو شاهد بارش برف و باران در استان هستیم که در ارتفاعات نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار است.

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: از بامداد امروز با شکل‌گیری جریانات مرطوب و سرد شمالی شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش‌ پراکنده در غرب استان بودیم که بیشترین بارش از سفیدآب رامسر و جوربند نور ۶ و رامسر و نوشهر ۵ میلی‌متر گزارش شد.

وی افزود: با تقویت این سامانه بارشی و ریزش هوای سرد امروز هم بارش‌های پراکنده را در استان خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از امشب در ارتفاعات غربی استان بارش‌های پراکنده برف و باران را خواهیم داشت.

اسدی اضافه کرد: روز سه‌شنبه انتظار داریم علاوه بر کاهش دما در نیمه عربی بارندگی و در نیمه شرقی بارش‌های پراکنده را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: در ارتفاعات هم بارش برف خواهد بود که در ارتفاعات غربی هم بارش برف قابل ملاحظه است.

معاون هواشناسی مازندران با هشدار آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کاهش دید، اختلال ، لغزندگی و احتمال مسدود شدن، خاطرنشان کرد: پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی و در صورت ضرورت بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی جاده ای، پرهیز از  اسکان در حاشیه رودخانه‏‌ها ، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

اسدی با اعلام اینکه پنج‌شنبه این سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود، گفت: دریای مازندران طی روزهای پیش‌رو به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645818

مهمترین اخبار ایران و جهان: