نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 12:12

زاکانی: نظام اسلامی میراث گرانبهای شهداست

شهردار تهران گفت: نظام اسلامی حاصل کار شهداست که آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها برجای گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی شامگاه یکشنبه یک بهمن 1402  در مراسم یادواره شهدای شهرداری که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: اگر امام راحل که قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری طی کردند بیان داشتند من در عمرم ۲ رکعت نماز آنچنان که بایسته و شایسته است نخواندم به این دلیل است که نگاه ایشان به ترازویی است که بنا است در آن، اقدامات با عمل حضرت علی (ع) مقایسه شود.

وی با بیان اینکه راه سختی فرا روی ماست، گفت: هر کسی باید در این میدان بکوشد تا بتواند داشته‌های خودش را به صحنه و عرصه محشر برساند و توفیق این را داشته باشد که بتواند از پل صراط عبور کند.

زاکانی افزود: بعد از بسته شدن پرونده عمر انسان، جز برخی از اعمال که خیر و برکت آن برای مردم ساری و جاری است چیز دیگری نصیب افراد نخواهد شد؛ باقیات‌الصالحات می‌ماند و ماحصل آن بعد از این دنیا دست ما را می‌گیرد اگر همه خیرها و خوبی‌ها را هم انجام داده باشیم چون در عمل، فاصله ای بی نهایت با امیرالمومنین علی (ع) داریم، باز هم به تعبیری، کمیت ما لنگ است.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر همه عمر تلاش و کوشش کنیم اما با مرگی غیر از شهادت برویم؛ به تعبیر حاج قاسم، تجارت سودمندی را نداشته‌ایم، یادآور شد: نظام اسلامی حاصل کار شهداست و شهدا آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها گذاشته‌اند، شهدا یادگاری از خودشان در دنیا گذاشتند که تا ابد آنها را بر قله های تاریخ و میراث بشریت خواهد نشاند.

وی اضافه کرد: شهید همه وجودش را با تمام توان در عرصه مجاهدت قرار می‌دهد تا چیزی را برای خودش نخواهد و تمام وجودش را تقدیم کند، عمل شهید ممتاز، میراث او ماندگار و پیوستگی‌اش به حضرت علی (ع) و پیامبر اسلام (ص) یک پیوستگی جاودانه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645618

مهمترین اخبار ایران و جهان: