نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 18:28

کنعانی در پاسخ به فارس: حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن فرصت دادن به رژیم صهیونیستی برای آدمکشی بیشتر در غزه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به خبرگزاری فارس ضمن محکوم کردن حملات دیشب آمریکا و انگلیس علیه یمن، گفت که این حملات هیچ ربطی به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ندارد و هدف آن فرصت دادن به رژیم صهیونیستی برای آدمکشی بیشتر در غزه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز (سه‌شنبه) سوم بهمن ماه و در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص حمله شب گذشته آمریکا و انگلیس به اهدافی در صنعاء، ضمن محکوم کردن این گونه حملات خودسرانه گفت: اقدام یمنی‌ها بر اساس تصمیم‌ دولت نجات ملی یمن و در راستای هدف اعلام شده آنها برای متوقف کردن جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و شهروندان بی پناه غزه است. 

به گزارش فارس، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس شب گذشته به چند پایگاه نظامی متعلق به جنبش مقاومت انصارالله از جمله پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعاء حمله کردند.

وی با بیان اینکه دخالت آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، حمایتی علنی و تشویق کننده از جنایات رژیم اسرائیل در غزه است، خاطرنشان کرد: واشنگتن و لندن به جای فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه، مانع فشار دیگران بر رژیم یاد شده هستند تا بتواند با دست باز به قتل عام فلسطینی‌ها و شهروندان و زنان و کودکان در غزه ادامه دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که «حملات آمریکا و انگلیس به یمن هیچ ربطی به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ندارد و حتی هیچ ارتباطی با منافع ملی آمریکا و انگلیس ندارد»، یادآور شد: بلکه تنها هدف این حملات، حمایت از رژیم صهیونیستی و فرصت دادن به این رژیم برای آدمکشی بیشتر در غزه است.

وی در پایان تأکید کرد که حملات نظامی آمریکا و انگلستان علیه یمن، به منزله دخالت نظامی خودسرانه آنها در این منطقه به نفع رژیم صهیونیستی و عامل افزایش تنش در منطقه و دریای سرخ است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647462

مهمترین اخبار ایران و جهان: