نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 22:31

باغداران شمالی نگران برف و سرمای آخر هفته نباشند

باوجود نفوذ و فعالیت سامانه بارشی همراه با کاهش محسوس دما، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران ، سرمای شدید و یخ‌زدگی که به مرکبات آسیب وارد کند، نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بارش برف و باران در راه است و باتوجه به محصول مرکبات که در روی درخت مانده همچنین محصولاتی که برای شب عید در انبارها ذخیره شده برای باغداران نگرانی به دنبال داشته است.

در این زمینه ازسوی هواشناسی مازندران، اعلام شده باغداران مازندرانی نگران نباشند.

در این زمینه اعلام شده باوجود نفوذ و فعالیت سامانه بارشی همراه با کاهش محسوس دما، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران، سرمای شدید و یخ‌زدگی که به مرکبات آسیب وارد کند، نخواهیم داشت.

حسین ملایی معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرمای زیر صفر درجه را نخواهیم داشت، بارش برف برای باغداران نگرانی به دنبال ندارد.

وی افزود: باتوجه به بخشی از محصول مرکبات مازندران در انبارها ذخیره شده لازم است در انبارها اصول نگهداری درست محصول مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همچنین تنه نهال‌های تازه کاشته شده برای جلوگیری از بروز خسارت در برابر سرما  با فوم پوشانده شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646362

مهمترین اخبار ایران و جهان: