نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 18:30

درآمد ۱۰۰۰ میلیارد ریالی زنان عشایر در ایلام

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: زنان عشایر استان با مدیریت مطلوب سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تولیدات را به بازار عرضه می‌کنند.

محمد جواد خانزادی مدیرکل امور عشایر استان ایلام، عصر دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی عشایر توسط زنان پرتلاش و توانمند این عرصه تولید انجام می‌شود.

وی افزود: زنان عشایر بهترین الگو برای جامعه زنان هستند، چرا که تحقق شعار امسال عزم و همت همه زنان و مردان ایرانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه زنان عشایر نقش بی‌بدیلی در اقتصاد و توسعه کشور دارند، ادامه داد: زنان عشایر استان با مدیریت مطلوب سالانه بیش از ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۴۱۸ تن کشک، بیش ۱۵۰۰ تن پشم و مو، ۲۵ هزار تن شیر و سایر فرآورده ها به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عشایر علاوه بر تولیدات دامی و لبنی در زمینه صنایع دستی نیز تولیداتی از جمله حصیربافی، قالی‌بافی و چیت‌بافی دارند که نقش باارزشی در اقتصاد استان و کشور دارند چراکه علاوه بر تامین نیاز‌های جامعه، در رشد اقتصادی استان نیز موثر هستند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623362

مهمترین اخبار ایران و جهان: