نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 15:32

مردم از عوامل اصلی پیروزی انقلاب بودند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: آرمان و ایدئولوژی، رهبری انقلاب و نیروی انسانی درگیر در انقلاب اضلاع هر موفقیتی از جمله پیروزی انقلاب هستند که در مورد سومی یعنی مردم، اگر همراهی نکنند امور پیش نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان و تجدید بیعت با آرمان‌های والای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، میثاق با شهدا و بیعت مجدد با ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای که در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بر لزوم شکرگزاری برای زیستن در زمان نعمت جمهوری اسلامی تاکید و اظهار کرد: بر ماست که ایام‌الله را بر همدیگر متذکر شویم کما اینکه این مهم دستور خداوند به پیامبر است تا ایام‌الله عادی نشود و در واقع یادآور شکر نعمت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، تقریبا ۷۰ سال دنیا بین دو قدرت غرب و شرق تقسیم شده و اداره می‌شد، افزود: دنیای بعد از این مرحله جنگ سرد نامیده شد و هر اتفاقی در جهان در یکی از این دو بلوک قرار می‌گرفت و کشور ما در آن مقطع زیر بلوک غرب بود و انقلاب اسلامی خارج از اراده آن‌ها روی داد و به موفقیت که استقلال ایران بود منجر شد.

وی با تشریح وضعیت ایران در دوره پهلوی که برای نخستین بار در ایران با کودتا سرکار آمده بود چرا که در ایران حکومت‌ها یا موروثی بود و یا اینکه با جنگ عوض می‌شدند، ادامه داد: در این دوره همه امور توسط سفارتخانه آمریکا انجام می‌شد به طوری که شاه این مملکت اجازه عوض کردن نخست‌وزیر را هم نداشت و برای عوض کردن امین خود به امریکا سفر کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در مورد امور ایران آمریکا و شوروی در مقاطعی در پشت صحنه با هم توافق  می‌کردند، ادامه داد: موقعیت ویژه ایران این کشورها را به تکاپو انداخته بود، و برای سیطره بر آن اگر لازم بود با هم توافق هم می‌کردند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه با وجود همه اقدامات انجام شده اتحاد مردم کار خود را کرد و انقلاب اسلامی بعد از زمینه‌چینی‌های زیاد در سال 1357 پیروز شد، ادامه داد: در واقع می‌توان گفت که هیچ کسی غیر از امام تصور پیروزی انقلاب را نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه هر انقلابی مثلث طلایی دارد، افزود: آرمان و ایدئولوژی، رهبری انقلاب و نیروی انسانی درگیر در انقلاب اضلاع هر موفقیتی از جمله پیروزی انقلاب هستند که در مورد سومی یعنی مردم، اگر همراهی نکنند امور پیش نخواهد رفت کما اینکه این همراهی نبود و حضرت علی (ع) 25 سال خانه‌نشین شد که بیانگر اهمیت ویژه مولفه مردم در پیشبرد اهداف در هر جامعه‌ای است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی باید به لحاظ موقعیت، دستاوردها و چالش‌ها با انقلاب‌های بزرگی مانند فرانسه و روسیه مقایسه شود، ادامه داد: این مقایسه باید به صورت آماری انجام شود به طور مثال وضعیت زیرساخت‌ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به فراگیر شدن انقلاب ایران در جهان اشاره و تصریح کرد: یادمان باشد جبهه مقاومت خودش تصمیم‌ می‌گیرد که چه کند، ضمن اینکه شعار مرگ بر امریکا در کشورهای لاتین پررنگ‌تر از کشور ما هم شده است.

وی با تاکید بر مردمی برگزار شدن جشن‌های ایام دهه فجر ادامه داد: یادمان باشد نسل جوان خیلی از مسائل را نمی‌داند باید امور اطلاع‌رسانی شود به طوری که اگر لازم شد عملکردها و مقایسه‌ها در دورهمی‌های درون گروهی هم ارائه شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با وجود محسنات موجود کسی منکر مشکلات هم نیست، افزود: یادمان باشد، این مردم بیش از 220 هزار شهید دادند بدون اینکه یک وجب از خاک ایران را به دشمن بدهند.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657062

مهمترین اخبار ایران و جهان: