نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:46

ایجاد سه مجموعه اجلاس روسای دانشگاه‌ها در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد سه مجموعه اجلاس روسای دانشگاه‌ها در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در تپه عباس‌آباد، سیستان و بلوچستان و دانشگاه بوعلی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم دانشکده مهندسی در دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: امروز شاهد شهرک دانشگاه بوعلی هستیم که افتخار آموزش عالی و شهر همدان است و باید بدانیم این مهم نتیجه عمر بزرگان بوده که قدردان آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در هر سفر استانی ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت برای تکمیل و احداث پروژه‌ها بهره‌مند می‌شویم که قدردان وزارت نفت هستیم گفت: وزارت نفت به دانشکده شیمی و علوم نفت همدان نگاه ویژه دارد و از این مجموعه حمایت خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساختن بسیار سخت است و خراب کردن راحت ادامه داد: یادمان باشد هرگاه تصمیمی گرفتیم که منشا تخریب است، بدانیم برای ساختن آن زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر دانشگاه‌های کشور اتفاقات خوبی در حال وقوع است و دولت نگاه ویژه‌ای به دانشگاه دارد افزود: امروز در سه جای کشور مجموعه اجلاس روسای دانشگاه‌ها را ایجاد می‌کنیم که در دانشگاه بوعلی، سیستان و بلوچستان و تپه عباس‌آباد خواهد بود.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه امیدواریم در این راستا اردیبهشت سال آینده اجلاس روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه بوعلی برگزار شود خطاب به مسئولان دانشگاه بیان کرد: حمایت از افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند، مهم است و با این برخورد وابستگی سازمانی افزایش می‌یابد‌ و باید قدر پیشینیان را هم بدانیم.

وی با اشاره به اینکه خاطرات خوبی را در این دانشگاه داریم و دست بزرگان را می‌بوسیم گفت: دانشگاه بوعلی به واسطه بوعلی سینا دانشمندان برجسته‌ای دارد و خوشبختانه به جایگاه خود رسیده و امیدوارم بیش از این نیز تقویت شود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656862

مهمترین اخبار ایران و جهان: