نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 13:12

زنگ انقلاب در مدارس شهرستان‌های کرمان نواخته شد

در آُستانه دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب در مدارس کرمان به‌صدا درآمد. این زنگ در مدارس شهرستان‌های کرمان هم زده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر، زنگ انقلاب در مدارس کرمان به‌صدا درآمد.

 

افتتاح نمایشگاه دانش‌آموزی در کوهبنان 

 

شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزان کوهبنانی

مجید توکلی فرماندار کوهبنان در آیین نواختن زنگ مدارس این شهرستان گفت: در سال ۵۷ بود که مبارزات مردمی علیه حکومت اوج گرفت و در نهایت با حضور مردم در صحنه و قاطعیت حضرت امام، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و پرونده حکومت شاهنشاهی برای همیشه تاریخ بسته شد.

وی ابراز داشت: در پرتو رهبری‌های مقتدرانه مقام معظم رهبری، کشتی انقلاب با سرعت مسیر خود را طی می‌کند، لذا انسان مومن باید نسبت به امام و مقتدای خویش وفادار و هم نسبت به دشمنان خدا دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشد.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: جای بسی افتخار است که با استقرار حکومت اسلامی زمینه گسترش احکام نورانی اسلام رقم خورد و امروز به برکت پایداری حضرت امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم در صحنه، شاهد بیداری و خیزش در کشورهای اسلامی هستیم.

توکلی گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی همواره دانش‌آموزان در کنار حضرت امام (ره) در مقابل حکومت پهلوی ایستادند و تعدادی از آنان نیز در این راستا شربت شهادت نوشیدند تا اینکه زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

 وی خاطرنشان کرد: پس از آن نیز همواره دانش‌آموزان به همراه مدیران، دبیران و مربیان خود در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها حضوری گسترده و پررنگ دارند چراکه آنان خود را سربازی پا به‌رکاب و در خدمت ولایت و رهبری می‌دانند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و صنایع دستی دانش‌آموزان افتتاح شد که این مراسم با شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزان همراه بود.

 

زنگ انقلاب در بافت

 

۲ مرکز آموزشی در بافت افتتاح می‌شود

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت نیز در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدارس این شهرستان، اظهار داشت: دشمن پیشرفت نظام اسلامی را نمی‌خواهد و در پی آن است تا به هر طریق، به کشور ما ضربه بزند.

وی عنوان کرد: با شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌توانیم یک مبلغ برای کشور باشیم.

فرماندار بافت ابراز داشت: ایران جزو ۵ کشور دارای تکنولوژی ماهواره است.

حبیب رحیمی رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بافت نیز در این آیین گفت: جشن انقلاب در همه مدارس شهرستان و ۲ جشن متمرکز برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ۳۸ دانش‌آموز در دهه فجر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

رحیمی از افتتاح ۲ مرکز آموزشی در شهرستان خبر داد و گفت: در دهه فجر یک زمین چمن مصنوعی و یک مدرسه ابتدایی افتتاح می‌شود.

 

زنگ انقلاب در سیرجان 

 

سیرجان، ۸۰ هزار دانش‌آموز دارد

صبح امروز در مدارس شهرستان سیرجان هم زنگ انقلاب زده شد.

مراسم امسال به دلیل تقارن ۱۲ بهمن با روز پنجشنبه که مدارس تعطیل است، یک روز پیش از سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و پیش از آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد.

شهرستان سیرجان دارای ۴۷۰ واحد آموزشی است و تحصیل و آموزش ۸۰ هزار دانش‌آموز را بر عهده دارد.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655618

مهمترین اخبار ایران و جهان: