نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 15:01

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد بندرعباس شد

در ادامه سفرهای استانی دور دوم هیات دولت سیزدهم صبح امروز، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد بندرعباس شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه سفرهای استانی دور دوم هیات دولت سیزدهم امروز، وارد بندرعباس شد. 

فرناز هوشیار پارسیان مشاور و دستیار اجرایی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بازدید از دستاوردهای مجموعه تولیدی ماه مدرسه استثنایی دخترانه مهر، نشست تخصصی تبیین دستاوردهای نظام با حضور اقشار مختلف بانوان استان، جشن ازدواج آسان و اهدای ۱۱۰جهیزیه، بازدید از دستاوردهای شبکه خیریه کارآفرینی هرمزگان، بازدید از دستاوردهای صندوق خرد زنان و محصولات کشاورزی، دیدار با خانواده جانباز 70 درصد آقای حسین آتش بار، بازدید از کمپ ترک اعتیاد بانوان (موسسه برکه برهان آفرینش) از جمله برنامه‌های سفر دکتر خزعلی به بندرعباس است. 

وی ادامه داد: سفرهای دور دوم هیات دولت با هدف بررسی میزان اجرای مصوبات دور اول و بررسی نیازمندی‌های جدید استان هرمزگان در حال اجرا ‌است. 

هوشیار پارسیان تصریح کرد: شناسایی، برنامه ریزی و اقدام برای حل مشکلات مردم هرمزگان در حوزه های مختلف، از اهداف اصلی سفر دولت به هرمزگان است که یکی از این حوزه ها، زنان و خانواده محسوب می شود.  

در همین راستا، مصوبات مختلفی برای بانوان هرمزگانی در دو سال گذشته دولت سیزدهم تصویب و اجرا شد که از جمله آن ها می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:  حمایت تسهیلاتی برای زنان کارآفرین و ارائه تسهیلات ویژه زنان روستایی و سرپرست خانوار برای رونق کشاورزی که اجرای این مصوبه موجب شده که بیش از ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و نفرات بسیاری به صورت غیرمستقیم در رسته‌های مختلفی از جمله دام و شیلات، صنایع دستی، کشاورزی و مشاغل خانگی ارتقای کسب‌وکار داشته باشند و حتی به صادرات برسند.

 به علاوه در این استان، مصوبات حمایتی برای دختران بازمانده از تحصیل و همچنین اجرای طرح زایمان ایمن در نظر گرفته شده و درحال اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657018

مهمترین اخبار ایران و جهان: