نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 23:31

پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) ۵۰ ساله شد

پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های ایران ۵۰ ساله شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، جشن ۵۰ سالگی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد که در این برنامه استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا سپاه پاسداران و مدیران استانی و کشوری و همچنین ۳ مهندس ژاپنی که در بدو پروژه این شرکت فعالیت می‌کردند نیز به عنوان‌ مهمان خارجی حضور داشتند.

سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) درباره جشن ۵۰ سالگی این پتروشیمی اظهار کرد: با توکل به خداوند و توان داخلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصمیماتی بزرگ گرفته شد و  برای ساختن حرکت کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: در پتروشیمی بندر امام توفیقات و دستاوردهای زیادی داشته‌ایم. ۴۵ میلیارد دلار فروش محصولات، ۲۲ میلیارد دلار ارز آوری، ۲۱ میلیارد دلار از شرکت نفت و پالایش خوراک مایع و نفتا خرید داشته‌ایم و همچنین ۵ میلیارد دلار در پروژه‌های توسعه صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در خصوص ۵۰ ساله شدن پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) نیز در این آیین عنوان کرد: پیش از انقلاب کمتر از ۱۰ واحد پتروشیمی داشته‌ایم و به همت متخصصان و توان داخلی اکنون بیش از ۷۰ پتروشیمی در کشور وجود دارد. پتروشیمی یکی از صنایع مهم و ارزش آفرین است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش کرده‌ایم امورات جاری صنایع پتروشیمی را تسهیل کنیم. اکنون باید برای رسیدن به قله صنعت پتروشیمی در دنیا با اتکا به توان و متخصصان داخلی تلاش کنیم.

هیدنوری کوگا مهندس ژاپنی که در ابتدای پروژه پتروشیمی بندرامام حضور داشت نیز دربارع توان مهندسان ایرانی گفت: ۵۰ سال پیش که در این پروژه حضور داشتم تعداد متخصصین ایرانی بسیار کم بود. اکنون اما متخصصان و مهندسان بسیار برجسته‌ای در ایران وجود دارد. آینده مهندسین ایرانی و صنعت پتروشیمی ایران را بسیار روشن و درخشان می‌بینم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640318

مهمترین اخبار ایران و جهان: