نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 14:47

افتتاح ۳۶ پروژه صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: در دهه مبارک فجر ۳۶ پروژه به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر ابراهیم جلیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات میراث فرهنگی اظهار کرد: در دهه مبارک فجر ۳۶ پروژه به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از بهره‌برداری ۲۴ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در رشته منبت و ساخت سازهای سنتی در مناطق مختلف شهرستان از جمله شهر ملایر، روستای دهنو آورزمان و ازناو خبر داد و گفت: این کارگاه با اشتغال مستقیم ۶۷ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: ۹ فروشگاه مبلمان منبت با زیربنای ۵ هزار مترمربع در زمینی به متراژ حدود یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع با اشتغال مستقیم ۲۷ نفر و غیر مستقیم ۳۶ نفر در حوزه فروشگاه صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شود.

وی در خصوص فاز یک بازارچه مشاغل خانگی بانوان نیز گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت ۲۷۰ مترمربع با اشتغال مستقیم ۱۲ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و استانی ساخته شده است.

جلیلی گفت: در حوزه گردشگری کلنگ‌زنی هتل سه ستاره به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری در پنج طبقه با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در ورودی روستای ازناو و افتتاح فاز یک اقامتی بوم‌گردی سالیز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع با  ظرفیت ۲۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639818

مهمترین اخبار ایران و جهان: