نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 13:13

نظرسنجی: اکثریت رای‌دهندگان آیووا به محکومیت ترامپ توجهی نمی‌کنند

هم زمان با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی آیووا، نتایج یک نظرسنجی در این ایالت نشان داد که اکثریت رای‌دهندگان توجهی به محکومیت و پرونده‌های جنایی‌ وی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نتایج نظرسنجی روز دوشنبه در ایالت آیووا نشان داد که اکثریت مردم این ایالت بر این باور هستند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری در این کشور است، حتی اگر تحت تاثیر پرونده‌های جنایی که دارد، محکوم شود.

به گزارش «رویترز»، حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان در رای‌گیری روز گذشته ایالت آیووا عنوان کردند به هیچ وجه این ادعا که «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا به طور قانونی در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شده را باور ندارند.

در جریان مصاحبه‌ای هم که با ۱ هزار و ۶۲۸ مورد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ایالت آیووا انجام گرفته شد،۶۶ درصد عنوان کردند، به هیچ وجه پیروزی قانونی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را قبول ندارند. ۶۵ درصد هم عنوان کردند، حتی اگر ترامپ در جریان پرونده‌های قضایی‌ که دارد، محکوم شده و به عنوان مجرم شناخته شود، باز هم به اعتقاد آنها بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری است.

با این حال ۳۱ درصد عنوان کردند در صورتی که ترامپ در جریان پرونده‌های مذکور مجرم شناخته شود از وی حمایت نخواهند کرد. ۶۱ درصد از رای‌دهندگان جمهوری خواه عنوان کردند با قانون فدرال مبنی بر ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور موافق هستند.

از بین رای‌دهندگان سفید پوست، ۵۳ درصدشان که مسیحی بودند از ترامپ حمایت کردند در حالی که ۲۷ درصد آنها از «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا حمایت کرد. ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خود را حامی شعار «دوباره آمریکا را بزرگ می‌کنیم» ترامپ عنوان کردند و ۵۰ درصدشان هم گفتند از این جنبش حمایت نمی‌کنند.

جایگاه ترامپ در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی این ایالت حدود ۳۷ درصد عنوان شد، در حالی که ۲۸ درصد از آنها به «نیکی هیل» فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و ۲۶ درصد هم به ران دیسانتیس رای دادند.

سه موضوع اقتصاد ،مهاجرت و سیاست خارجی اولویت اصلی رای‌دهندگان برای انتخاب نامزد پیشنهادی آنها عنوان شد. بر این اساس، ۳۸ درصدشان اقتصاد را مهم ترین عامل در تصمیم‌گیری خود عنوان کردند، ۳۴ درصد اهمیت را به موضوع مهاجرت دادند و بقیه شرکت‌کنندگان اولویت را به سیاست خارجی و مسئله سقط جنین دادند.

۱۴ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی مهم‌ترین ویژگی نامزد جمهوری خواهشان را توانایی در شکست دادن بایدن عنوان کردند در حالی که ۴۱ درصد بر اهمیت وجود ارزش‌های مشترک با نامزد پیشنهادی خود تاکید کردند.

ترامپ روز گذشته توانست با اختلاف آرای قابل توجهی پیشتازی خود به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا را در جریان انتخابات مقدماتی ایالت آیووا تثبیت کند و در جریان این پیروزی«ویوک راماسوامی» نامزد هندی تبار آمریکایی حزب جمهوری‌خواه با کسب ۸ درصد آرا به نفع ترامپ از این رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639618

مهمترین اخبار ایران و جهان: