نیوز سیتی!
27 اسفند 1402 - 12:36

اسبقیان: در سال ۱۴۰۲ دو اتفاق و رویداد مهم در کشور رخ داد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در سال جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، درباره وظایف وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در قانون اهداف و وظایف هفت وظیفه برای وزارت ورزش مشخص شده است که شامل بخش‌های مختلفی از جمله ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای، فرهنگی و ... می‌شود. ما در سال جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم. یکی از آنها دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب بود. برای اولین بار ورزشکاران نوجوان و جوان زورخانه‌ای به اجرای برنامه پرداختند. در آن دیدار که رضایت‌مندی مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت و ایشان از عملکرد وزارت ورزش رضایت داشتند، 23 بار از کلمه تشکر استفاده کردند و 10 بار به‌صورت اختصاصی از ورزشکاران تشکر کردند.

وی در ادامه افزود: دومین اتفاق حضور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان بود. معاونان وزارت ورزش گزارش‌هایی را داشتند و رئیس جمهور نیز تأکیداتی را برای مسئولان داشت. همچنین هشت مصوبه در شورای عالی ورزش به تصویب رسید. درباره پروژه‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد که چگونه به اتمام برسند. همچنین مشخص شد که از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

وی افزود: سند ملی آمایش سرزمینی در دست تدوین است تا هر رشته در شهر مشخص که مهد آن است، بیشتر رشد کند. این سند برای ما بسیار مهم است.

موضوع بعدی بحث برنامه و سند ملی پیشرفت ورزش کشور است که نقشه راه و چشم‌انداز ورزش ایران را مشخص می‌کند. در این برنامه اهداف مختلف پیش‌بینی شده تا به آنها در طول سال‌های آینده دست پیدا کنیم.

ادامه دارد ...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1687762

مهمترین اخبار ایران و جهان: