نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 11:36

قم از پایگاه‌های اصلی کشتی فرنگی است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: کشتی قم در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از پایگاه‌های کشتی فرنگی در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن رنگرز شب گذشته در نشست خبری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور انتخابی المپیک که این روزها به میزبانی استان قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: در ابتدا لازم می‌دانم از میزبانی شایسته هیات کشتی قم و اداره کل ورزش و جوانان این استان بسیار تشکر کنم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که این دوره از رقابت‌ها ازنظر کیفی و کمی نسبت به دوره‌های قبلی کیفیت بسیاری دارد و شاهد حضور کشتی‌گیران مستعدی هستم.

رنگرز در ادامه با اشاره به معافیت برخی کشتی‌گیران در مرحله اول مسابقات، گفت: پویا دادمرز، هادی ساروی، رضا گرایی، امین میرزا زاده، پویا محسن نژاد به دلیل عملکرد درخشانی که در مسابقات قهرمانی جهان داشتند تصمیم گرفته شد در دور اول رقابت‌ها به استراحت بپردازند.

وی درخصوص خروجی این دوره از رقابت‌ها گفت: بنده معتقد هستم مسابقات قهرمانی کشور باید خروجی درستی داشته باشد و ورزشکاران برتر باید در مسابقات آسیایی و جهانی، اردوهای تیم‌های ملی و... حضور یابند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: بنده از ابتدای قبول مسئولیت سعی کردم فضا را طوری آماده کنم که در کنار باتجربه‌ها شاهد حضور کشتی‌گیران جوانی باشیم که آتیه‌دار هستند، آینده کشتی ما دست این جوانان عزیز است‌.

رنگرز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی «عملکرد علی‌رضا نجاتی کشتی‌گیر قمی در این مسابقات» عنوان کرد: علی‌رضا نجاتی کشتی‌گیر مستعدی است که همیشه عملکرد درخشانی از خود ارائه داده است.

وی افزود: مطمئن هستم اگر امروز دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شد قطعاً به فینال راه پیدا می‌کرد اما آسیب‌دیدگی که در قسمت دنده‌هایش به وجود آمد اجازه نداد علی‌رضا به مراحل بالاتر صعود کند.

رنگرز با اشاره به حضور مجدد نجاتی در رقابت‌های کشتی، گفت: ورزش قهرمانی یک سری آیتم‌هایی دارد که ورزشکار باید آن‌ها را رعایت نماید، اگر کوچک‌ترین مسئله‌ حاشیه‌ای ایجاد شود باعث برهم زدن تمرکز وی می‌شود.

وی افزود: علیرضا نجاتی مجدد به تشک برگشته و عملکردی که ارائه داده ما را نسبت به آینده امیدوارتر کرده است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد: همه ما می‌دانیم کشتی قم به‌عنوان یکی از پایگاه‌ها و قطب‌های کشتی در کشور به‌شمار می‌رود، در سال‌های اخیر همواره این کشتی‌گیران پای ثابت تیم بوده‌اند.

وی در پایان افزود: کشتی قم در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت چشم‌گیری داشته است که نتیجه تلاش‌های مربیان خوب و پرتلاش قم ازجمله آقای روح‌الله میکائیلی است.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618718

مهمترین اخبار ایران و جهان: