نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 12:24

رئیس مجلس: مدعی العموم به موضوع اتهام زنی علیه مجلس ورود کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان نماینده مهریز مبنی بر اظهارات فردی در صدا و سیما درخصوص دریافت سکه از سوی یک نماینده برای انصراف از یک تحقیق و تفحص گفت: مدعی العموم به موضوع اتهام زنی علیه مجلس ورود کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه یکم بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: آقایی که خود را در همه موارد پزشکی، هوافضا، دریا و خشکی خبره می‌داند و در همه موارد صحبت می‌کند به بهانه شفافیت که بنده نیز با آن موافق هستم و تمام اموال خود را کتبا و رسماً اعلام کرده‌ام، اخیراً گفته است که نماینده‌ای برای پس گرفتن یک تحقیق و تفحص فلان عدد سکه گرفته است.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس ادامه داد: ضمن اینکه احساس می‌کنم شورای نگهبان نیز در این مسئله زیر سوال رفته است و دادستان باید به این مسئله ورود پیدا کند یک بار برای همیشه این موضوع باید شفاف شود و هر روز مجلس مورد هجمه قرار نگیرد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: از جنابعالی خواهش می‌کنم از کیان مجلس دفاع کنید، در برنامه زنده صدا و سیما چنین اتهامی را به مجلس می‌زنند و سکوت مجلس به صلاح نیست. اگر کسی تخلف کرده اعلام شود و اگر تخلفی صورت نگرفته آن هم اعلام شود که اذهان مردم در این ایام خراب نشود.

صباغیان تأکید کرد: ایشان به بهانه شفافیت این اظهارنظر را انجام داده، من خواهش می‌کنم دریافتی‌های خودشان از جلسات و به اصطلاح سخنرانی‌هایشان را به مردم اعلام کنند  تا مردم بدانند حرف و عملشان یکی است و نگویند هر چه به من می‌دهند من می‌گیرم. بعضی وقت‌ها جمع این مبالغ از سکه گرفتن‌ها بیشتر می‌شود و جرم آن نیز بیشتر است؛ «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند».

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: بهرحال این موضوعات در این شرایط حساس با وجود قانون انتخابات که برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی مسئولیت تعیین کرده و همین الان نیز در قوه قضائیه زحمت کشیده می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعی که اشاره شد، در یک برنامه تلویزیونی این حرف زده شده و حتماً عزیزی که این حرف را زده مطلع است و بعد می‌گوید شورای نگهبان نیز آن فرد را تأیید کرده است. به نظر من دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم حتماً این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی افتاده و فردی تخلفی کرده و سکه‌ای گرفته نه صلاحیت دارد که در این مجلس بنشیند و نه صلاحیت دارد که در مجلس بعدی باشد و حتماً باید تعیین تکلیف شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644462

مهمترین اخبار ایران و جهان: