نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 09:21

تردد بیش از ۴میلیون مسافر در مرزهای آذربایجان‌غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تردد بیش از ۴ میلیون مسافر در مرزهای آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از گذر میزان تردد مسافر در مرزهای آذربایجان‌غربی از مرز ۴میلیون نفر خبر داد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان در مقایسه با سال گذشته خاطر نشان کرد: طی ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری با عبور و مرور ۴ میلیون ۲۰ هزار و ۷۴ نفر، آمار تردد از مرزهای پنجگانه ۳۹.۷۷ درصد افزایش یافته است. 

دست نشان ادامه داد: افزایش آمار تردد، ما حصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پنج پایانه مرزی استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین و پلدشت) است.  

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی رازی بیشترین آمار تردد را به خود اختصاص داده است، گفت: پایانه مرزی رازی همچنان با تردد یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۴۴ نفر، به تفکیک با عبور و مرور یک میلیون و ۳۱ هزار و ۹۸۸ مسافر ایرانی و ۳۵۳ هزار و ۸۵۶ مسافر خارجی، جایگاه پر ترددترین مرز مسافری بین المللی در آذربایجان‌غربی را با ۳۶.۰۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است. 

این مقام مسئول با اشاره به دو پایانه مرزی پرتردد دیگر آذربایجان‌غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان با یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۱۶ تردد، به تفکیک با تردد ۷۳۹ هزار و ۲۹۸ مسافر ایرانی و ۴۵۵ هزار و ۱۸ مسافر خارجی با افزایش ۳۲.۷۶ درصدی در رده دوم بیشترین ترددها و پایانه مرزی تمرچین با تردد بیش از ۷۶۲ هزار و ۴۵۷ مسافر ایرانی و خارجی با افزایش ۳۳.۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در رتبه سوم استان قرار گرفته است.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین، ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، باعث افزایش تعداد ترددها شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654062

مهمترین اخبار ایران و جهان: