نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 17:56

«قزوین» در موضوع تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان، حرف اول را در کشور می زند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه یک کشور در موضوع تامین قطعات برای خودروسازان را در اختیار دارد و بیشترین تولید گیربکس نیز در این استان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رستمی در آیین افتتاحیه سایت تولید کمپرسور تهویه هوا شرکت سندن ایرانیان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این شرکت واقع در شهر صنعتی البرز برگزار شد، صنعت خودرو یک زنجیره گسترده در اقصی نقاط کشور است، اظهار کرد: ۳۷۰۰ واحد صنعتی در استان قزوین وجود دارد که ۲۸۰ واحد در صنعت خودرو فعالیت می کنند.

وی از فعالیت ۳ واحد تولید خودرو و ۲۷۷ واحد تولید قطعات در استان قزوین که نیازهای اساسی ایران خودرو را مرتفع می کنند خبر داد و افزود: بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده و ۱۵ هزار نفر را در این مشغول به کار هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: استان قزوین رتبه یک کشور در موضوع تامین قطعات برای خودرو سازان را در اختیار دارد و بیشترین تولید گیربکس نیز در این استان انجام می شود.

این مسوول اذعان کرد: همچنین رتبه نخست تولید سیستم تهویه و پیستون نیز در اختیار قزوین است و سال آینده فاز دوم تولید کمپرسور سیستم تهویه خودرو شرکت سندن افتتاح می شود و با تلاش این واحد تولیدی کمک عظیمی به صنعت خودرو سازی می شود.

رستمی اضافه کرد: رویکرد وزارت صمت، تامین نیازهای بخش صنعت و جلوگیری از هدر رفت زمان و به حداقل رسیدن مشکلات ارزی می باشد.

وی در پایان اعلام کرد: سال آینده برای کسانی که افزایش تولید داشته باشند برنامه های ویژه ای جهت حل مشکلات ارزی آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636418

مهمترین اخبار ایران و جهان: