نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 18:33

تجمع حقوقدانان آذربایجان‌غربی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

جامعه حقوقی آذربایجان‌غربی با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی دادگستری این استان جنایات و نسل کشی رژیم کودک کش، منحوس و غاصب صهیونیستی را محکوم نمودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جامعه حقوقی آذربایجان غربی با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی دادگستری استان جنایات و نسل کشی رژیم کودک کش، منحوس و غاصب صهیونیستی را محکوم نمودند.

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جمع تجمع‌کنندگان ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونسیتی اظهار داشت: امروز شاهد یک نسل کشی سیستماتیک و تروریسم دولتی در فلسطین و خصوصاً در غزه مظلوم توسط رژیم صهیونسیتی هستیم.

وی افزود: آنچه که رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی در اراضی غزه با پشتیبانی های استکبار جهانی خصوصاً آمریکا و انگلیس و سکوت خفت بار بعضی از حکام کشورهای منطقه انجام می دهد از منظر بین الملل و دیدگاه حقوقی در اوج رفتارهای مجرمانه علیه بشریت قرار دارد و در این جنایات نه تنها کودکان، زنان و غیر نظامیان شهید می شوند بلکه به اماکن مورد حمایت و صیانت سازمان های بین المللی و اماکن مذهبی تعرض می شود.

عتباتی تاکید کرد: جامعه حقوقی در هر نظام و سیستم حکومتی به عنوان نمایندگان افکار عمومی و وجدان های بیدار جامعه نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر کشورهای جهان با حق طلبی به این جنایات اعتراض می نمایند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امروز وظیفه جامعه حقوقی و دانشگاهی خیلی سنگین است و می بایست با قلم و اظهار نظر و روشنگری این جنایات را از منظر حقوق بین الملل برای جهانیان تبیین کنند.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: جامعه حقوقی باید به دنیا نشان دهد، آنچه که سازمان های بین المللی خصوصاً در حوزه بشری می گویند و به منشور ملل متحد و میثاق جامعه سیاسی و حقوقی افتخار می کنند در بسیاری از مواقع از این ابزار به عنوان اهرم فشار با یک نگاه تبعیض آمیز و استانداردهای دوگانه علیه کشورهای غیر همسو استفاده می کنند.

عتباتی افزود: در سه ماهه گذشته نزدیک به یک و نیم درصد جمعیت غزه جان خود را از دست داده اند، از این رو نباید در مقابل این نسل کشی آشکار ساکت ماند و می بایست با بهره‌گیری از مبانی و قواعد حقوق بین الملل این حجم از جنایات را تبیین نمود.

رئیس شورای قضایی استان خطاب به تجمع کنندگان اظهار داشت: مردان قانون و عدالت که در عرصه مهم احقاق حق تلاش می‌کنید، وظیفه شما بسیار خطیر و سنگین است، امروز قلم حقوقی ما می بایست تبیین قانونی و شفاف کند جنایتهایی که توسط یک رژیم نامشروع و غاصب اتفاق می افتد و قطعاً ارزش این روشنگری و تبیین به اندازه جهاد مردم مظلوم فلسطین و غزه در مقابل یک رژیم بی رحم تا بن دندان مسلح که نشان داده هیچ پابندی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی ندارد،کم نیست.

عتباتی در پایان از جامعه قضایی و حقوقی خواست در مجامع علمی و قضایی بین المللی و با ارتباطات بین المللی که دارند یک فکر اساسی و کار عملیاتی انجام دهند تا در این عرصه دفاع و جهاد، پا به پای مردم منطقه و مردم مظلوم غزه و تمام انسان های آزاده جهان قدم بردارند.

لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی قطعنامه محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی قرائت گردید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637762

مهمترین اخبار ایران و جهان: