نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 14:10

دیدار نماینده دائم جدید ترکمنستان با رئیس دفتر سازمان ملل در ژنو

نماینده دائم جدید ترکمنستان در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در دیدار با رئیس دفتر این سازمان بین‌المللی استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «وفا حاجی‌اف» نماینده دائم جدید ترکمنستان در دفتر سازمان ملل محد در ژنو استوارنامه خود را به «تاتیانا والاواف» رئیس دفتر سازمان ملل متحد در ژنو تقدیم کرد.

در چارچوب این مراسم دو طرف مسائل مهم همکاری ترکمنستان و سازمان ملل متحد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این زمینه، پایبندی ترکمنستان به ارزش‌ها و اصول زیربنای سازمان و همچنین تمایل به حفظ تماس‌های نزدیک به منظور اجرای ابتکارات مطرح شده توسط ترکمنستان در پلتفرم‌های مختلف بین‌المللی مشخص شد.

در بخش دیگری دو طرف در مورد ابتکارات مطرح شده ترکمنستان در جریان هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبادل نظر سازنده انجام و فرصت‌های اجرای مشترک آنها و همچنین چشم‌انداز تقویت روابط و توسعه همکاری‌های دوجانبه در آینده نزدیک را بررسی کردند.

طرفین درباره برگزاری جشن مشترک سیصدمین سالگرد «مخدوم‌قلی فراغی» متفکر و شاعر برجسته ترکمن در سال جدید میلادی و همچنین نقش جوانان در فرآندهای توسعه و ایجاد صلح و از جمله روند اجرای دستورکار برای دوره تا سال 2030 بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636062

مهمترین اخبار ایران و جهان: