نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 00:03

بهره‌برداری از ۳۱ پروژه ورزشی در ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ پروژه ورزشی در استان ایلام افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۳ بهمن‌ماه در نشست و گفت‌وگوی مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات در گروه کار، کرامت و پاسخگویی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: ۴۴ هیأت استانی و ۳۲۴ هیأت شهرستانی در تمام رشته‌های ورزشی و همه شهرستان‌ها فعال هستند، همچنین ۳۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در این هیأت‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

وی افزود: ۵۵ نفر از آقایان، ۴۲ نفر از بانوان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شده‌اند، که از این تعداد ۱۸ نفر عضو تیم‌های ملی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ پروژه ورزشی در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که ۶۷ هزار و ۶۳۸ متر مربع به سرانه فضای ورزشی استان افزوده شده است و تا پایان دولت سیزدهم ۳۵ پروژه فعال در دست اقدام داریم که با تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه‌ها را به جامعه ورزشی استان تحویل می‌دهیم.

شهبازی خاطرنشان کرد: برای تکمیل و اجرای ۳۵ طرح ورزشی در استان مبلغ ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در دهه فجر سال‌جاری بیش از ۱۰ پروژه ورزشی در استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، از جمله این طرح‌ها، افتتاح یک باب زمین چمن مصنوعی در روستای بلاوه‌تره از توابع  شهرستان چرداول است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار داشت: در ایام دهه‌فجر سال‌جاری سالن ورزشی هفت‌چشمه آبدانان و سالن ورزشی وحدت دهلران به بهره‌برداری خواهد رسید. تمام تلاش جامعه ورزش استان بالا بردن سرانه، رشد و توسعه روزافزون ورزش است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۵ دوره کلاس آموزشی که یکی از شاخصه‌های اصلی ورزش قهرمانی است در زمینه مربی‌گری، داوری و کارگاه‌های دانش‌افزایی با حضور اساتیدی که از فدراسیون‌های ورزشی و دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند، جهت ارتقا سطح دانش مربیان و داوران برگزار شده است.

وی عنوان کرد: شاخص‌ترین پروژه ورزشی پروژه توسعه زمین فوتبال شهدای چوار است که از مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به ایلام بود.

وی متذکر شد: فاز اول این پروژه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار شامل احداث زمین چمن‌مصنوعی و فنس‌کشی به پایان رسید و فاز دوم با پیمان ۱۸۰ میلیارد ریال جهت احداث سکوی تماشاگر ۳ هزار نفره در حال اجراست که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم نیز در دست طراحی‌ است که با ایجاد فاز و تخصیص اعتبارات یک پروژه ماندگار و شاخص برای استان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام، افزود: یکی از موارد مهم در دولت سیزدهم برای ارتقای ورزش استان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بود که خوشبختانه در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی این اتفاق در استان انجام شد، اعتبارات در حوزه کمک‌های فصل ۵ وزارت ورزش با رایزنی‌ها و چند برابر شدن اعتبارات ورزشی جهت کمک به هیأت‌های ورزشی از جمله برنامه‌های قابل توجه برای ترقی و رشد ورزش استان به شمار می‌آید.

شهبازی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۲ مسابقه انتخابی در استان برگزار شده و ۱۴ مسابقه منطقه‌ای و قهرمانی کشور و یک مسابقه بین‌المللی شطرنج جام آلامتو که ۱۲ کشور خارجی در آن حضور داشتند، نیز به میزبانی ایلام برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر بودجه‌های دریافتی از سوی وزارت ورزش مربوط به توسعه ورزش همگانی و برنامه‌های تکلیفی است که عدالت جنسیتی در آن کاملاً رعایت شده است و هیأت‌های همگانی در مراکز استان و شهرستان‌ها، مکلف به اجرای آن در موضوع اعتبار و اختصاص بودجه برای توسعه ورزش آقایان و بانوان خواهند بود.

شهبازی در پایان گفت: مجری طرح تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری عدالت شهر ایلام، شرکت تجهیز اماکن ورزشی کشور است که برای تکمیل این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که توسط پیمانکار بومی در دست اجراست و امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های صورت گرفته وزارت ورزش و تخصیص اعتبار، پروژه در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647718

مهمترین اخبار ایران و جهان: