نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 12:03

مهمانی هوای سرد و برفی تا پنجشنبه در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در استان گفت: براساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان، تا اوایل صبح پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه تداوم دارد.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت جوی در استان اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان، تا اوایل صبح پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه تداوم دارد. 

به گفته وی، طی این مدت ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا، بارش باران در برخی مناطق شدید، وزش باد شدید، احتمال رعدوبرق و تگرگ و همچنین در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش شدید برف و کولاک پیش بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش محسوس دما گفت: به سبب افت محسوس دما، در پاره‌ای نواحی جلگه‌ای مستعد مجاور با دامنه‌ها در برخی ساعات، شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بارش برف مهیا می‌شود. 

دادرس برای برخی مناطق استان به ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز پیش بینی کرد. 

وی به برخی مخاطرات در پی فعالیت سامانه بارشی کنونی هشدار داد و افزود: آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه‌ها و ابنیه مورد انتظار است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین باتوجه به بارش برف در نواحی کوهستانی و دامنه‌های استان، توصیه کرد از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های گیلان و همچنین محورهای مواصلاتی با استان‌های مجاور اجتناب شود و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648062